خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه:

آیین‌نامه کرامت به زودی ابلاغ می‌شود/ نیازمند سلامت و آموزش هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۱۳

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه گفت: آیین‌نامه کرامت به زودی ابلاغ خواهد شد. آیین‌نامه تعرفه کارشناسی هم در حال تدوین است که به تائید ریاست قوه خواهیم رساند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، گردهمایی سراسری کارشناسان رسمی دادگستری تحت عنوان «بایدها و نبایدهای حوزه کارشناسی» صبح امروز در محل سالن شهید بهشتی قوه قضائیه آغاز شد.

علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه در این نشست سراسری با تاکید بر اینکه ما باید دغدغه‌ها و آنچه که باید مدنظر قرار بگیرد را با هم در تقارن این همایش از آغاز دور جدید قوه قضائیه و طبق بیانیه گام دوم انقلاب مرور کنیم، گفت: خوشبختانه نکاتی که در دستور کار مرکز قرار گرفته با سرعت قابل قبول در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: مدیریت این خانواده بزرگ قطعا کار یک نفر و چند نفر نیست و کار تخصصی است. خود مدیران مجموعه باید اشراف کامل داشته باشند. لذا در مراسم‌ها گفته‌ام امر مدیریت را به خود کارشناسان واگذار خواهیم کرد که امروز هم اولین قدم را برداشتیم و رئیس حوزه البرز ما از همین خانواده بزرگ است و مرحله دوم این کار هم با اصلاح دستورالعمل استان‌ها فراهم خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه افزود: البته این مسأله به معنای واگذاری امور به سلیقه شخصی نخواهد بود؛ معتقدم احتمال خطای یک عقل بیشتر از عقل جمعی است. لذا برای هر حوزه‌ای در حال تدوین ضوابط هستیم.

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه گفت: وقتی مملکت اسلامی برای من هزینه کرده تا درس بخوانم پس باید در آن دنیا در خصوص اعمال ضوابط جواب بدهم. این نکته اول ضابطه‌نگاری کار است و در نکته دوم هم برای جلوگیری از تخلفات درحال تشکیل سامانه‌ای هستیم که کلیه امور بصورت الکترونیکی انجام شود. ما امروز بعدازظهر فاز اول اتوماسیون را به همکاران آموزش خواهیم داد. ‌

وی افزود: همچنین سامانه شفافیت کارشناسان هم در زیرمجموعه همین الکترونیکی کردن امور در دستور کار ما قرار دارد و نظارت صورت خواهد گرفت. گاهی به واسطه برخی الفاظ که در آیین‌نامه‌ها استفاده شده میزان درخواست کارها به مرکز، مقداری کمتر از تناسب ارجاع کارها به کانون کارشناسان است. ‌

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اشاره به دیدار اعضای قوه قضائیه با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب حوزه سلامت و شفافیت را تکلیف همگانی دانستند اما فرمودند انتظار از قوه قضائیه بیشتر است.

بهادری جهرمی گفت: ما یکی از اساتید را برای مدیریت آموزش مرکز زحمت دادیم که از خانواده کارشناسان هستند و مقدمات آغاز کار از سوی ایشان انجام شده و معاونت آموزش را با قدرت فعال خواهیم کرد. اگر می‌خواهیم کار را دقیق انجام دهیم، نیازمند سلامت و آموزش هستیم. متاسفانه بسیاری از مشکلات در آرا هم ناشی از نبود این دو بال است.

وی ادامه داد: برخی موضوعات هم اولویتی کمتری دارد اما مرکز باید به آن سمت حرکت کند و ریاست قوه قضائیه نیز شخصا پیگیر موضوعات هستند. آیین‌نامه کرامت به زودی ابلاغ خواهد شد. آیین‌نامه تعرفه کارشناسی هم در حال تدوین است که به تائید ریاست قوه خواهیم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز