خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

شرایط کنونی نتیجه اقدامات تحریک آمیز آمریکاست/ ایران خود را از جامعه جهانی دور نکند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۲۵

رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه، شرایط امروز را نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از «تاس»، لئونید اسلوتسکی،  رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در مورد تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی خود گفت: اعلام مقام‌های ایران درباره از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از سطح تعیین شده در برجام، نتیجه مستقیم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم اجرای تعهدات از سوی کشورهای اروپایی در زمینه‌ی مکانیسم مالی اینستکس برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران است. وضعیت کنونی تنها نتیجه اقدامات آمریکا و فشار این کشور علیه ایران و اجرایی شدن برجام است.

اسلوتسکی تاکید کرد: «ایران کشوری بزرگی در منطقه است و بازیگر اصلی در منطقه به حساب می‌آید و ثبات و امنیت در منطقه به این کشور بستگی دارد و مقام‌های روسیه در تمامی عرصه‌های مهم بین‌المللی بر این مسئله تاکید کرده و در خصوص در نظر گرفتن منافع ایران اخطار دادند.»

وی گفت: شرایط به وجود آمده بر ایران تاثیر می‌گذارد. ما همواره به تعاملات سارنده با ایران ادامه می‌دهیم و باید از اتخاذ تصمیم‌های فوری و واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا خودداری کند. تهران باید خویشتن‌داری پیشه کند و خود را از جامعه جهانی دور نکند. در این راستا ما به همکاری و تعامل با ایران ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز