خبرگزاری کار ایران

نمایندگی ایران در وین:

درخواست آمریکا برای نشست اضطراری شورای حکام علیه ایران، طنزی تلخ است

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۶۱۵

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین درخواست آمریکا برای نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را طنزی تلخ توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین درخواست آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران را طنزی تلخ توصیف کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین در پیامی در توئیتر نوشت: در واقع این طنز تلخی است که همان رژیمی که با خروج غیرقانونی و یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک، آن را نقض و دیگران را نیز به پیگیری اقدام مشابه مجبور کرد و اجرای آن را از طریق اعمال زور با مانع مواجه کرد، در حال ابراز نگرانی درباره اجرای همین توافق است.

در ادامه این بیانیه آمده است: واقعیت این است که آمریکا به عنوان نخستین نقض کننده برجام که این درخواست را ارائه داده است، نشان از انزوای آن در مخالفت با چندجانبه گرایی و حاکمیت قانون در امور بین‌المللی است.

در بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین تاکید شده است: تصمیمات اخیر ایران که در پاسخ به شرایط ایجاد شده توسط آمریکا که شامل تحریم‌های اعمالی این کشور بر تمام کسانی که خواستار اجرای تعهداتشان تحت برجام بوده و باعث از بین رفتن تعادل در توافق شده، کاملا در راستای مقررات برجام است. به علاوه، تحولات اخیر هیچ ارتباطی به موضوعات مربوط به پادمان‌ها و وظایف شورای حکام ندارد. موضوعات مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک  در سازوکارهایی که مشخص شده بررسی خواهند شد.

نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه خواستار برگزاری نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز