خبرگزاری کار ایران

منتظری:

با هرنوع هنجارشکنی از هرنوع، در چارچوب قانون و مقررات برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۵۶

دادستان کل کشور گفت: نیروی انتظامی با اقتدار در میدان امنیت حضور داشته باشد و انتظار ما و مردم این است با هرنوع هنجارشکنی از هرنوع در چارچوب قانون و مقررات برخورد شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: این همایش با حضور مقامات قضایی و نیروی انتظامی استان تهران برگزار شد که سعی می‌کنیم خروجی این همایش را برای سایر استان‌ها مورد استفاده و بهره‌برداری قرار دهیم.

وی افزود: امنیت برای مردم بسیار مهم است و وظیفه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است که امنیت مردم را از هر جهت تامین کنیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: وضعیت امنیت در سراسر کشور از جهات مختلف و حوزه‌های گوناگون قابل قبول است، اما در حوزه سرقت به دلایلی باید بیشتر کار شود و حضور این جمع برای بررسی جهات مختلفی است که بتواند برای ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان موثر باشد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: ما باید هم آسیب‌ها را بررسی کنیم و هم اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و امیدواریم محصول این همایش و خروجی آن بتواند برای شهروندان موثر باشد.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با حمایت دادستانی از پلیس در بحث مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی، اظهار کرد: وظیفه قانونی پلیس برخورد با جرائم مشهود است و دستگاه قضایی نیز وظیفه دارد هرجایی که پلیس به عنوان ضابط مراجعه می‌کند و مجوز می‌خواهد، حتما ما باید مجوز دهیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: نکته بعدی این است که دستگاه قضایی از یک نیروی انتظامی و پلیس مقتدر حمایت کرده و خواهد کرد، ما نمی‌توانیم امنیت اخلاقی و اجتماعی را به خاطر بعضی از حرف‌هایی که گفته می‌شود و یا بعضی از اقداماتی که بدخواهان در فضای مجازی انجام می‌دهند یا جوسازی‌هایی که می‌کنند را فدای این حرکات مذبوحانه کنیم.

وی افزود: بنابراین نیروی انتظامی با اقتدار در میدان امنیت حضور داشته باشد و انتظار ما و مردم این است با هرنوع هنجارشکنی از هرنوع در چارچوب قانون و مقررات برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری همچنین در خصوص حاشینه نشینی‌ها نیز گفت: در رابطه با مسائله حاشیه نشینی شهر‌ها که یکی از آسیب‌ها است و موضوع در جلساتی که خدمت مقام معظم رهبری نیز مطرح شد یکی از محور‌هایی که قرار شد وزارت کشور با همراهی دستگاه‌های مربوطه کار کند همین موضوع حاشیه نشینی‌ها است و به گونه‌ای است که حل آن در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیست و می‌بایست دستگاه‌های اجرایی برای مساله حاشینه نشینی فکر اساسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با همکاری این دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام خواهند داد، دولت باید در رفع این مشکلات و زودن این آسیب اقدامات اجرایی را انجام دهد. این را هنجارشکنان بدانند که اگر بخواهند با اینگونه جوسازی‌ها و فیلم‌هایی که از قبل از صحنه آماده و بلافاصله در فضای مجازی منتشر می‌کنند و می‌خواهند چهره پلیس را مخدوش نشان دهند اولا مردم نمی‌پذیرند و ثانیا دستگاه قضایی نخواهد پذیرفت و ما از پلیسی که در بین مردم و برای ایجاد امنیت و اجرای قانون و ایفای وظیفه قانونی تلاش میکند حمایت کرده و خواهیم کرد و هیچ وقت دستگاه قضایی به این جو سازی‌ها توجه نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز