خبرگزاری کار ایران

فارن پالیسی گزارش داد؛

ترامپ در سیاست خارجه دچار نابینایی است/ ایران در مقابل آمریکا تعظیم نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۰۸

فارن پالیسی در گزارشی به بررسی سیاست خارجه ترامپ پرداخت و نوشت: ترامپ فکر می‌کرد ایران در مقابل او خم می‌شود و تعظیم خواهد کرد. ایران تعظیم نکرده و تعظیم نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فارن پالیسی، ممکن است که صحبت‌های رئیس‌جمهور ایران وقتی که کاخ سفید را معلول ذهنی خواند، خیلی هم تند نبوده باشد. شما می‌توانید متوجه دلیل این اظهارنظر او بشوید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اطمینان داشت که با خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند به  قلدری کردن در قبال روحانی و رهبران ایران و تسلیم کردن آنها برای پذیرش خواسته‌های خود بپردازد اما ایران تسلیم نشد، آنها هم شروع به سرکشی و مقاومت در مقابل ترامپ کردند چیزی که ترامپ را عصبانی کرد. اطرافیان ترامپ به او برای خروج از برجام فشار آوردند. آنها به دنبال ایجاد درگیری با ایران و مقصر جلوه دادن ایران بودند.

ترامپ در سیاست خارجه دچار نابینایی است. او آنچنان به درستی موضع خودش باور دارد که به ذهنش هم نمی‌رسد که عواقب اختلاف‌نظر دیگران با موضع و نظر خودش را درنظر بگیرد. ما در هفته‌های اخیر شاهد نسخه ترامپی از یک غرور امپراطوری بوده‌ایم.

این در حالی است که اوباما رییس‌جمهور پیشین هم برای بازدارندگی ایران تلاش کرد و شکست خورد اما این تلاش او را قادر کرد که شورای امنیت سازمان ملل را قانع کند تا تحریم‌های شدیدی علیه ایران تصویب کند؛ تحریم‌هایی که در نهایت آنها را به میز مذاکره کشاند. اما ترامپ مشکل خودخواهی و خودمحوری دارد. قدرت بالای آمریکا تا به حال به او اجازه داده است که قلدری کند، قلدری که بعد از بی‌توجهی به نتیجه انجام کارها، دومین ویژگی او است. 

شکی نیست که ترامپ فکر می‌کرد ایران در مقابل او خم می‌شود و تعظیم خواهد کرد. ایران تعظیم نکرده و  تعظیم نخواهد کرد. ترامپ برخلاف برخی از مشاورانش خواهان جنگ با ایران نیست اما با این حال اکنون  انتخابی به جز انتخاب از میان درگیری یا جنگ و عقب‌نشینی ندارد. ما فقط باید امیدوار باشیم که با توجه به نزدیکی انتخابات، ترامپ به فکر آغاز جنگ با ایران نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز