خبرگزاری کار ایران

در روسیه بررگزار می‌شود؛

دومین همایش بین‌المللی توسعه نظام پارلمانی با حضور هیاتی از مجلس شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۸۲

نایب رئیس اول مجلس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه برای شرکت در این نشست به مسکو سفر کردند.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به دعوت ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه جهت شرکت در دومین همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی (پارلمانتاریسم) به مسکو سفر کرد.

این همایش بین‌المللی به مدت سه روز (۱۰ -۱۲ تیر ماه) با حضور روسای مجالس، هیئت‌های پارلمانی و کارشناسان بیش از ۱۴۵ کشور و سازمان‌های پارلمانی بین المللی از سراسر جهان برگزار می شود.

همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی شامل نشست های موضوعی و میزگرد است که در نشست های موضوعی، گفتگوی قانونگذاران برای تضمین صلح و ثبات، قانونگذاری و چارچوب های حقوقی برای آینده دیجیتال و همکاری های بین پارلمانی و در میزگردهای پنج گانه نیز، موضوعات نقش قانونگذاری در کاهش فقر و نابرابری، جنگ های رسانه ای، همکاری قانونگذاری در زمینه محیط زیست، نقش جوانان در توسعه پارلمانتاریسم و نقش نمایندگان و نهادهای بین پارلمانی در حقوق بشر بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر دیدارها و گفتگوهای دو جانبه و چند جانبه ای با روسای هیئت‌های شرکت کننده در همایش و برخی مقامات و مسئولان پارلمانی و دولتی فدراسیون روسیه پیرامون مناسبات دوجانبه و راه های گسترش مراودات فیمابین به ویژه تحرک فعالتر مجالس در موضوعات مختلف خواهد داشت.

علیرضا رحیمی، عضو هیارت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یوسف داودی عضو گروه دوستی ایران و روسیه، پزشکیان را همراهی می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز