خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی:

دادخواهی پرونده مظلومیت شهدای ۷۲ تن حزب جمهوری اسلامی و شهید بهشتی باید در قوه قضائیه مفتوح بماند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۲۸

امام جمعه مشهد مقدس گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از جرم است و جریانی که شهید مظلوم ایت‌الله بهشتی را مورد حمله و تهاجم قرار داد جریان قدرت یاب و فرصت‌طلب سیاسی بود که می‌خواست سواستفاده کند و ایشان مقاومت می‌کردو نمی‌گذاشت و این‌ها تا مرز شهادت شهید مظلوم را پیش بردند و قوه قضائیه باید جلوگیر و مانع این جریان در امروز انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم رضوی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق‌(ع)‌گفت: فردا به مناسبت شهادت و عزاداری امام صادق(ع)‌ همچون گذشته مراسم عزاداری در میدان شهدا ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود و از آنجا دست جمعی با چشمان اشکبار برای عرض ارادت و تسلیت به امام هشتم(ع)‌مرد و زن به طرف حرم مطهر روانه خواهیم شد و بنده در همین مکان بحث مبسوطی را در ارتباط با فلسفه سیاسی شخصیت امام صادق(ع)‌عرض خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: شهادت مظلومانه امام صادق(ع)‌ به عنوان مظلومیت شهادت قابل تبیین است. چرا شهادت ایشان یا شهادت شهدای اسلام را شهادت مظلومانه می‌گویند؟ چون هر شهیدی که شهادت می‌رسد به خاطر ظلم ظالمی به شهادت رسیده است.. آیا از این باب که این شهید در مبارزه با ظالم و در مقابله با کفر و جنایت به شهادت رسید و ظالم قدرت داشت و مظلوم را شهید کرد درنتیجه به این خاطر است که می‌گویند شهادت مظلومانه. پس هر شهیدی مظلوم است و شهادت هر شهید مظلوم است.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس یادآور شد: در انقلاب اسلامی وجود مقدس امام (ره) در خیل شهدا یک شهید را شهید مظلوم لقب دادند و آن شهید مظلوم دکتر بهشتی بود. ما شهادت امام صادق (ع) را هم شهادت مظلومانه می‌گوییم. شهادت مظلومانه بر اساس چه تبیینی است؟ چه تفاوتی بین شهادت شهید مظلوم با شهادت سایر شهدا وجود دارد؟ شهید مظلوم شهادتش در مقام پایداری است و در یک خط تا مرز شهادت است و عوامل و عوارض و برخوردها او را از مقاومت بر خط منصرف نمی‌کند. این خصوصیت را امام صادق(ع)‌ داشتند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وجود مقدس امام صادق(ع) در برابر توطئه بنی‌عباس که آن‌ها علاوه بر جنایت بنی‌امیه که امامت و خلافت را غصب کرده بودند می‌خواستند وجود مبارک امام صادق(ع) با همه ظرفیت بالای علمی و عبادی‌اش را در استخدام ترویج و تایید حکومت ناحق خود قرار دهند. می‌خواستند کاری کنند که همه پهنه با عظمت مکتب امام صادق(ع) در عرصه تایید سلطه جنایتکرانانه بنی عباس قرار بگیرد. امام صادق(ع) اما در برابر آن‌ها مقاومت کردند. انواع و اقسام مظالم نسبت به امام صادق(ع) وارد شد ولی حضرت مسیر حرکت خود را آنچنان ادامه دادند که تا مرز شهادت مقاومت کردند لذا می‌گوییم شهادت مظلومانه، چون این ظلم را افراد نمی‌فهمیدند که بنی عباس چه می‌کند و امام صادق(ع) در مقابل چه چیزی مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی تصریح کرد: عین همین قضیه برای شهادت مظلومانه دکتر بهشتی وجود داشت یعنی دشمن و جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب می‌خواستند بر تمام سرنوشت نظام و انقلاب مسلط شوند و همه چیز نظام و انقلاب را در راستای مطامع و منافع قدرت یابی خود استخدام کنند و ایشان ایستاد و مقاومت کرد و نگذاشت. تهمت و افترا زدند و تهاجم کردند و عملیات روانی انجام دادند اما ایشان این سنگر مقاومت را رها نکرد و این واقعیت ظلم را جامعه آن روز انقلابی ما درک نمی‌کرد که چه می‌گذرد و چقدر مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اینکه امروز در مناسبت هفتم تیر به عنوان هفته قوه قضائیه معرفی شده از سه جهت است، یک جهت آن این است که شهید مظلوم دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه بود و به شهادت رسید که این هفته را برای قوه قضائیه نامگذاری کردند اما دو جهت دیگر هم داشت. جهت دوم این بود که پرونده مظلومیت شهدای ۷۲ تن حزب جمهوری اسلامی و مظلومیت شهید دکتر بهشتی پرونده‌ای است که دادخواهی آن باید در قوه قضائیه مفتوح بماند و دستگاه قضائی ما جریان این دادخواهی را تمام نکند. جهت سوم این است که یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از جرم است و جریانی که شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را مورد حمله و تهاجم قرار داد جریان قدرت یاب و فرصت‌طلب سیاسی بود که می‌خواست سواستفاده کند و ایشان مقاومت می‌کرد و نمی‌گذاشت و این‌ها تا مرز شهادت شهید مظلوم را پیش بردند و قوه قضائیه باید جلوگیر و مانع این جریان در امروز انقلاب باشد.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: جریان‌های قدرت‌یاب می‌خواهند به موقعیت برسند و بر مصادر قدرت در کشور دست یابند و توان اقتصادی و سیاسی و امکانات نظام را در استتخدام منافع خود در بیاورند. امروزی که خوشبختانه جریان مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان یک جریان جدی دارد در کشور بر حسب رهنمود‌های مقام معظم رهبری خط اجرا می‌گیرد، بخشی یا بخش عمده از این مفسد و فساد اقتصادی از آن عناصر عمده‌ای است که بر مصادر قدرت در این نظام دست پیدا کرده‌اند. دست‌یابی این عناصر مفسد بر مصادر قدرت به وسیله توطئه‌های جریان‌های سیاسی در عرصه رقابت‌های باز و آزادی است که دموکراتیک بودن نظام ما به وجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: آن‌ها از این میدان سواستفاده کردند، مردم را گول زدند و به جلو آمدند و درنتیجه غلبه آن‌ها بر مصادر قدرت عناصر مفسدشان فساد کردند. قوه قضائیه به عنوان پیشگیری از جرم باید زمینه‌های این سلطه‌های خائنانه را در عرصه‌های رقابت‌های سیاسی بگیرد.

خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: قوه‌قضائیه مطلوب باید دو خاصیت داشته باشد یکی اینکه امنیت را از مفسد بگیرد که مفسدین و خائنین احساس امنیت نکنند و در مقابل خاصیت دوم این است که مومنان و متدینان و عامه مردم ما به خاطر اعتقاد به قوه قضائیه احساس امنیت و آرامش کنند و این اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است که در درجه اول با اعتماد به قوه قضائیه حاصل می‌شود و مقدمه این اعتماد خوشبختانه بر حسب تحولاتی که در دست اجرا است مردم ما را امیدوار کرده است. امیدواری مردم به قوه قضائیه مقدمه اعتماد مردم است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات راهبردساز دو روز گذشته خود به سران قوه قضائیه فرمودند که باید در سند طرح تحول قوه قضائیه از مرحله سند تا اجرا تاخیری وجود نداشته باشد. چون مردم امیدوار شدند. اگر بنا شد سند تحول قوه قضائیه طراحی شود اما تا اجرا فاصله افتاد این باعث می‌شود امیدواری مردم آسیب ببیند. باید این امیدواری قوی‌تر و شدیدتر به اعتماد مردم متصل شود. انشاله عزیزان ما این امیدواری را به عنوان یک سرمایه اخذ کنند تا مرحله نهایی اعتماد.

حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: بنده نیز در این استان از زحمات و فعالیت‌های ارزشمند مسئولان قضایی این استان مخصوصا در مقابله‌هایی که با ناهنجاری‌ها و منکرات و جریان‌های ضد انقلاب داشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدواریم که عزیزان ما قوی‌تر  و قاطع‌تر این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز