خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نمازجمعه:

اصلاحات ساختاری بودجه مطالبه قطعی ملت ایران است/ برخورد با مفسد درون و بیرون از قوه قضائیه، تداوم راه شهدا را هموار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۱۷

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد: دقیقا در این روزها شاهد حلقه‌های به هم پیوسته از پیروزی های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: ایشان مظهر عدالت آفاقی بودند. از امام سوال می‌کنند برخی از پیروان اهل بیت اختلافی دارند آیا حق دارند به نزد قاضی ظالم و حاکمی که حکومت او مشروع نیست مراجعه کنند؟ حضرت فرمودند مراجعه به آنان مراجعه به طاغوت است و اگر شخصی اموال خود را از قبل حاکم ظالم دریافت کند آن مال حرام است. مبادا به طاغوت و سلاطین ظلم مراجعه کنید، مراجعه شما تایید آنهاست. باید در برابر آن ها بایستید.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: انقلاب در چهله اول و در گام نخست به دلیل مبانی حیات بخش اسلام و امت صالح و امامت و رهبری مبتنی بر آموزه های اسلامی در این قله اقتدار قرار گرفت و در گام دوم همین مسیر، مسیر راه است و تمدن سازی در این مسیر معنا پیدا می‌کند. دستان قدرتمند بر آمده از آستین اسلام در یمن و لبنان و سوریه و سراسر عالم اسلام دستاورد رهبری فقیه، عادل، صالح و شجاع و مدیر و مدبر است.

ابوترابی فرد با اشاره به شهادت سید محمد بهشتی و یاران فداکار امام گفت: توصیه به تقوا متوجه مسئولان و کسانی هم هست که در مسئولیت‌های خطیر قرار دارند ما باید در این مسیر پیشگام و پیشرو باشیم چون این مسیر اقتدار است.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: با منطق حراست از عدالت و حقوق عامه و برخورد قاطع با مفسد در درون نهاد قوه و بیرون از آن راه برای تداوم راه شهدا هموار می‌شود. حراست از این نهاد در سایه برخورد با عناصر نامطلوب است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: در روزهایی که دولتمردان آمریکا قوانین و مقررات و معاهدات بین‌المللی را زیر پا نهاده و در مقام بی اعتبار کردن ساز و کارهای شناخته شده و بین‌المللی برای صلح و امنیت گام بر می دارند، تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا، دستگاه حاکمه این کشور را در وضعیت یک یاغی ماجراجوی بین‌المللی قرار داده است. دقیقا در این روزها شاهد حلقه‌های به هم پیوسته از پیروزی های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت هستیم.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: مواضع قاطع و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیام رئیس‌جمهور آمریکا، وحدت و انسجام تحسین برانگیز تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت‌ها و ملت‌های انقلابی جهان اسلام دربرابر خیال پردازی رئیس جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست میامی، رهگیری و انهدام پیشرفته ترین و پیچیده ترین و رادار گزیر ترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی ارتش و موشک هوافضای سبزپوشان متعهد و متخصص و شجاع، حکایت از شرایط ویژه‌ای دارد و حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران در مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به نفوذ منطقه‌ای و قدرت مسلط نظام اسلامی و جبهه مقاومت و شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه یادآور شد: این اراده پولادین را امروز تمامی سیاست مداران و سیاست ورزان و نیروهای انقلابی جبهه مقاومت و حتی دست نشاندگان آمریکا یافته و احساس کرده‌اند.  در منطقه امروز چهره‌های هوشمند با همه وجود یافته‌اند که ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و ترکیه و دنیای اسلام یادآور شکست‌های آمریکا در منطقه‌اند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: استراتژی قدرتمند و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران و استراتژی روشن و همراه با اقتدار و همچنین آتش سامانه پدافند موشکی بومی سوم خرداد حامل دو پیام الهام بخش بود. یکی خط ارتباطی مستحکم و پیوند استوار دانشگاه و دانش‌آموختگان رشته فنی و مهندسی کشور با وزارت دفاع و نیروهای مسلح بود که این اقتدار دستاورد پیوند با دانشگاه و دانش‌آموختگان است که باید در همه حوزه‌های مدیریتی کشور تجلی یابد. اقتصاد هم در سایه پیوند دانش و علم با مدیریت به یک اقتصاد بالنده و شکوفا تبدیل می‌شود.

وی در بیان دومین پیام ساقط کردن پهپاد آمریکایی گفت: دومین پیام این اقدام شجاعانه حکایت از سرانگشت قدرتمند ایرانیان دارد که در انتظار هرگونه تعرضی به زمین‌ها و آبها و هوای ایران روی ماشه آماده شلیک است. این پیام سامانه پدافند هوایی کشور بود.

ابوترابی فرد با اشاره به مسائل اقتصادی کشور از دریچه تاکید رهبری بر اصلاحات ساختاری بودجه و اقدام تحسین برانگیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تدوین پیش نویس اصلاحات ساختاری بودجه کشور گفت: اولا باید بدانیم بودجه کشور آیینه چگونه اداره کردن کشور است. اگر می‌خواهیم بدانیم منابع و هزینه‌ها و کیفیت مدیریت کشور چگونه است باید به بودجه سالانه مراجعه کنیم. رهبر معظم هم در پیام سال ۹۷ و هم در سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی و هم در بیانیه گام دوم انقلاب بر اهمیت اصلاح ساختاری بودجه تاکید کردند. در کلام ایشان مهمترین بخش‌ها شامل دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، وابسته بودن بودجه به نفت و بودجه بندی نامتناسب است.

وی تاکید کرد: اصلاحات ساختاری بودجه امروز مطالبه قطعی نظام و ملت ایران است و باید دولت و مجلس و دستگاه قضایی با اجماع قدم‌های اصولی برای یک تحول بنیادین در نظام بودجه ریزی کشور بردارند. عوامل موثر در اقتصاد کشور و رشد اقتصادی کشور به منظور اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی در اصلاح مدیریت درآمدهای نفتی، سیاست مالی و پولی و ارزی، نرخ سود بانکی، شاخص فضای کسب و کار و آزادی اقتصادی تعریف می‌شود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران یادآور شد: اگر می‌خواهیم شاهد تحول در اقتصاد باشیم باید در این حوزه‌ها دست به اقدامات اصولی بزنیم. اصلاح شاخص درآمدهای نفتی و شاخص سیاست‌های پولی و ارزی در اصلاح سیاست‌های مالی خلاصه می‌شود. در اقتصاد امروز کشور سیاست‌های پولی و ارزی و سیاست‌ درآمدهای نفتی به طور جدی متاثر از نظام مالی و بودجه ریزی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به نفوذ منطقه‌ای و قدرت مسلط نظام اسلامی و جبهه مقاومت و شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه یادآور شد: این اراده پولادین را امروز تمامی سیاست مداران و سیاست ورزان و نیروهای انقلابی جبهه مقاومت و حتی دست‌نشاندگان آمریکا یافته و احساس کرده‌اند. در منطقه امروز چهره‌های هوشمند با همه وجود یافته‌اند که ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و ترکیه و دنیای اسلام یادآور شکست‌های آمریکا در منطقه‌اند.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: بودجه کشور با درآمدهای نفتی گره خورده و این پیوند موجب شده که سیاست‌های مالی، سیاست‌های پولی کشور را تعریف کند. هنگامی که بازار نفت پررونق است و درآمدهای ارزی از فروش نفت و فرآورده‌های آن به کشور بر می‌گردد دولت برای تبدیل این درآمدهای ارزی به ریال بانک مرکزی را تحت فشار قرار می‌دهد و درنتیجه دارایی‌های خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا می‌کند و این یعنی رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و یعنی تزریق پول پرقدرت به اقتصاد و یعنی کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید شما.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که دولت به درآمدهای حاصل از فروش نفت دسترسی دارد و گاهی هم نفت را بشکه‌ای ۱۰۰ دلار فروخته‌اند و منابع آن بازگشته و به بانک مرکزی تحویل داده شده و ریال‌های آن برای هزینه‌های دولت هزینه شده است. اما آنجایی که دولت به درآمدهای نفتی دسترسی پیدا نمی‌کند باز هم به بانک مرکزی فشار می‌آورد و در حالتی که با منابع انبوه به دست آمده از فروش نفت روبروست آن منابع ارزی را به بانک مرکزی می‌فروشد و ریال‌ها را می‌گیرد و وقتی این منابع را ندارد، فشار می‌آورد و  از بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور اسقتراض می‌کند.

وی افزود: بدهی دولت به بانک مرکزی هم موجب رشد پایه پولی و رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید شما می‌شود. تا آن هنگام که رابطه بین بودجه کشور با درآمدهای نفتی خصوصا هزینه‌های اداره کشور با درآمدهای نفتی قطع نشده است ما با مشکل تورم و چالش‌های اقتصادی روبرو هستیم. ما که آماده نیستیم که درآمدهای نفتی را کنار بگذاریم اما در این شرایط که دشمن فرصتی را فراهم کرده، درنتیجه امروز تحریم می‌تواند یک فرصت استثنایی برای اقتصاد ایران باشد و دولتمردان آمریکا بداند رهبری معظم مقرر داشته‌اند و قوای سه گانه به یاری خدا حرکت خواهند کرد و در مسیر قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفت قدم‌های بلندی بر خواهند داشت.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: امیدوارم قدم‌هایی که برداشته شده است به ثمر بنشیند و به یاری خداوند شاهد یک تحول در نظام بودجه ریزی کشور و حرکت به سمت قله‌هایی از قدرت و اقتدار اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های بلندقامتان تیم والیبال کشور گفت: هفته‌هاست که این جوانان برای ملت عزیز شور و نشاط و امید آفریده‌اند. توجه ویژه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از توصیه‌های جدی رهبری نظام و از گام‌های موثر برای خلق قدرت در نظام اسلامی است. موفقیت‌و پیروزی‌های اخیر ثمره دو دهه مدیریت عاقلانه و با ثبات در ورزش والیبال کشور بوده است. این مدیریت باثبات راه را برای درخشش جوانان شما در عرصه جهانی هموار کرد. امیدوارم در همه حوزه‌‌ها مدیریت عاقل و متدین را شناسیایی کنیم و در راه شکوفایی ملت ایران قدم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز