خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم:

باید در استان قم به رشته‌هایی مانند گردشگری توجه ویژه شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۲۲

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز آینده کشور ایجاد شود تا امکان ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است امروز (پنجشنبه ۶ تیر) در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: متناسب با شرایط منطقه باید رشته های تحصیلی در دانشگاه تدریس شود تا امکان اشتغال برای افراد تحصیل کرده ایجاد شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید ارزیابی کنید که در ۱۰ سال آینده به فارغ التحصیل چه رشته هایی نیاز داریم و از هم اکنون به فکر آموزش آنها باشید تا این دانشجویان پس از تحصیل امکان اشتغال داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت انقلابی یعنی نیاز مردم را بسنجیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم، بیان کرد: اکنون پزشک عمومی کم نداریم ولی در رشته پرستاری غالباً فارغ التحصیلان کمتری وجود دارد و لازم است برای آنچه که نیاز داریم، سرمایه گذاری شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت شغلی باید تعداد تحصیل کنندگان در رشته های علوم انسانی، مدیریت شده عمل کرد، افزود: به رشته هایی مانند ریاضیات و فیزیک باید در کل کشور بها داده شود، همچنین در استان قم نیز باید به رشته های مورد نیاز مانند گردشگری توجه ویژه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز