خبرگزاری کار ایران

ملانوری خبر داد؛

رونمایی از فرم جدید پروانه فعالیت احزاب

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۴۴

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به اینکه پروانه‌های فعالیتی که ما به احزاب می‌دهیم دارای تاریخ نیست، گفت: تصمیم گرفتیم پروانه جدیدی طراحی شود و احزابی که جدید هستند، مجوز می‌گیرند با این فرم جدید باید پروانه خود را بگیرند و بنابراین در جلسه بعدی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از فرم جدید پروانه فعالیت احزاب رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید ملانوری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه امروز چهارمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار شد، گفت: در این جلسه دستورکار اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب کانون تربیت اسلامی بررسی شد و گزارش مجمع عمومی و اصلاح اساسنامه و مرامنامه مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بحث صدور پروانه حزب اسلامی قانون در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: این حزب یکی از احزاب جدیدالتاسیس است که برخی از استعلامات آن هنوز واصل نشده است و جهت بررسی بیشتر دستگاه‌های امنیتی به جلسه بعد موکول شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: همچنین در این جلسه اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب همدلی مردم تهران در دستور کار قرار گرفت که جهت بررسی بیشتر نهادهای امنیتی به جلسات بعدی موکول شد و همچنین گزارش مجمع عمومی ۶ حزب را در دستور کار داشتیم که هنوز پاسخ استعلام این احزاب هم به دست ما نرسیده است.

ملانوری بیان کرد: همچنین در این جلسه، گزارش مجمع عمومی برای اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب پرستار به تصویب رسید که صلاحیت برخی از اعضا هنوز احراز نشده است.

وی با بیان اینکه گزارش مجمع عمومی اصلاح اساسنامه و مرامنامه مجمع خط امام (ره) هم مطرح شد که به تصویب رسید، تصریح کرد: البته صلاحیت تعدادی از اعضای این مجمع هنوز محرز نشده است و جهت بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: گزارش مجمع عمومی اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب ندای ایرانیان مورد تصویب قرار گرفت که صلاحیت یکی از اعضای این حزب هم هنوز احراز نشده است و همچنین گزارش اساسنامه حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی هم مطرح شد که صلاحیت یکی از اعضای این حزب هم هنوز محرز نشده است.

ملانوری با اشاره به اینکه در این جلسه گزارش مجمع عمومی اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار مطرح و تصویب شد، گفت: البته سوابق چند تن از اعضای این مجمع هم هنوز محرز نشده است که باید در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث تمدید موافقت با برگزاری مجمع عمومی حزب اصولگرایان نواندیش خراسان جنوبی هم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این حزب از احزاب تازه تأسیس است که قبلاً با تأسیس آن موافقت شده است که آنان یک مهلت شش ماهه برای برگزاری مجمع داشتند اما در این مهلت، این مجمع را برگزار نکردند که تقاضای تمدید مهلت شش ماهه دادند که بر اساس تبصره ۲ ماده ۳ قانون ما فقط می‌توانیم با یک مهلت سه ماهه موافقت کنیم و بر این اساس سه ماه فرصت دادیم تا مجمع خود را برگزار کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصریح کرد: همچنین یک مورد شکایت از سوی سازمان بازرسی کل کشور از خانه کشاورز به دست ما رسیده است که قرار بر این است که از دبیر کل خانه کشاورز دعوت به عمل آوریم تا در این باره توضیح دهد.

ملانوری ادامه داد: تقاضای تأسیس حزب جمهوریت ایران اسلامی هم مطرح شد که به علت عدم وصول پاسخ دستگاه‌های امنیتی این موضوع به جلسه بعد موکول شد و همچنین درباره برگزاری مجمع عمومی اصلاح اساسنامه و مرامنامه حزب کارگزاران ایران هم مباحثی مطرح شد که این موضوع هم به دلیل نقص مدارک و عدم دریافت استعلامات امنیتی به جلسه بعد موکول شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون احزاب می‌توانند جبهه و ائتلاف تشکیل دهند و باید آن را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسانند، گفت: امروز تشکیل جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید و فعالیت آنان از این پس قانونی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به قانون فعالیت جدید احزاب که در آذر ۹۵ ابلاغ شده است، گفت: بر اساس این قانون، احزاب مکلف هستند که ظرف مدت یک سال خودشان را با قانون جدید تطبیق دهند که تاکنون ۱۱۰ حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده اند و ۱۰ حزب هم در حال تطبیق هستند که احزاب تطبیق داده شده با قانون جدید مجاز به فعالیت هستند.

ملانوری با اشاره به اینکه پروانه‌های فعالیتی که ما به احزاب می‌دهیم دارای تاریخ نیست، ادامه داد: تصمیم گرفتیم پروانه جدیدی طراحی شود و احزابی که جدیدند، مجوز می‌گیرند با این فرم جدید باید پروانه خود را بگیرند و بنابراین در جلسه بعدی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از فرم جدید پروانه فعالیت احزاب رونمایی می‌شود.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه شنیده می‌شود که صلاحیت ۱۴ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تأیید نشده است، اظهار داشت: هنوز پاسخ این استعلامات نیامده و شکایتی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارسال نشده است و شکایت‌ها از طریق دستگاه قضائی در حال بررسی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: ما استعلام را برای اعضای مؤثر انجام می‌دهیم و اگر کسی به عنوان عضو مؤثر صلاحیتش تأیید نشود به این معنا نیست که نمی‌تواند عضو عادی آن حزب باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز