خبرگزاری کار ایران

همتی در حاشیه جلسه دولت:

از قله مقاومت تحریم عبور کرده‌ایم/ تا زمانی که در قالب اینستکس، منابعی جابجا نشود، فایده ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۲۷

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مدتی است که اروپا ادعا می‌کند در آستانه اجرای اینستکس هستیم اما عملی ندیده‌ایم البته جلساتی با ما گذاشتند و اسنادی جابجا شده است اما تا زمانی که در قالب اینستکس، منابعی جابجا نشود، فایده ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تأثیر تحریم‌های اخیر آمریکا علیه رهبر انقلاب گفت: من همیشه گفته‌ام دیگر هر کاری توانستند، انجام دادند. ما از قله مقاومت تحریم عبور کرده‌ایم. روند صادرات نفت در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: بازار ارز نشان داد مردم وقعی به تحریم‌های جدید نگذاشتند چون نوسانی را در بازار شاهد نیستیم.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اجرای اینستکس نیز گفت: مدتی است که اروپا ادعا می‌کند در آستانه اجرای اینستکس هستیم اما عملی ندیده‌ایم البته جلساتی با ما گذاشتند و اسنادی جابجا شده است اما تا زمانی که در قالب اینستکس، منابعی جابجا نشود، فایده ندارد.

همتی افزود: وقتی ما صادراتی به اروپا نداریم، نمی‌توانیم وارداتی نیز داشته باشیم. الان به ما اجازه صادرات به اروپا نمی‌دهند. باید خط اعتباری در اختیار ایران قرار گیرد؛ آن وقت اجرای اینستکس یک هفته هم زمان نمی‌برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز