خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت مطرح کرد؛

رایزنی روحانی با وزیر کشور درباره برخورد نیروی انتظامی با دختران پارک تهرانپارس/ گاندو در برابر دیگر مطالب صدا و سیما علیه دولت چیزی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۶۷

سخنگوی دولت درباره برخورد نیروی انتظامی با دختران پارک تهرانپارس گفت: آقای رئیس‌جمهور در این خصوص با وزیر کشور صحبت کردند، موضوع رسیدگی قضایی می‌خواهد. روش‌های غیرشرعی و غیرقانونی از سوی نظام پذیرفته شده نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: قطعا شعیه و ماندگاری شیعه از اندیشه‌های ایشان است.

وی افزود: هفته قوه قضائیه را به کارکنان و رئیس این قوه آقای رئیسی تبریک می‌گویم، دولت همواره در کنار قوه قضائیه خواهد بود.

لغو روادید چین و ایران

ربیعی با اشاره به اینکه حیفم می‌آید در سالروز شهادت شهید بهشتی سخنی نگویم، گفت: در حزب جمهوری اسلامی در کنار شهید بودم، هیچ‌کس به یاد ندارد ایشان با فریاد سخن بگوید. یادم هست در حزب روزی منتظر بودیم ایشان بیایند نماز بخوانیم وی دیر کرد، یک کارگر به نماز ایستاد که به محض آمدن به این کارگر اقتدا کرد. سال‌های بعد ایشان را تروریسم کور به شهادت رساند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز هئیت دولت گفت: در جلسه امروز لغو روادید چین را داشتیم که برای سهولت رفت و آمد به ایران بود. بحث بعدی برای ساختار بودجه بود که پاردایمی در نظر گرفته شود. مورد بعدی اختصاص ۵۰ میلیارد برای مقابله با هجوم ملخ‌ها بود که در نظر گرفته شده است.

رایزنی روحانی با وزیر کشور درباره برخورد نیروی انتظامی با دختران پارک تهرانپارس

سخنگوی دولت درباره برخورد نیروی انتظامی با دختران پارک تهرانپارس گفت: آقای رئیس‌جمهور در این خصوص با وزیر کشور صحبت کردند، موضوع رسیدگی قضایی می‌خواهد مشاهده هم کردید که فرماندهان نیروی انتظامی هم این روش نپسندیدند. در این مورد رئیس شورای امنیت کشور تذکر داده است، باید به روش‌های مناسب برای برخورد برسیم.

وی با بیان اینکه فرماندهان نیروی انتظامی هم از این نوع برخورد راضی نبودند، گفت: روش‌های غیرشرعی و غیرقانونی از سوی نظام پذیرفته شده نیست.

در آینده نزدیک نشست خبری روحانی برگزار می‌شود

ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره نشست خبری روحانی گفت: در آینده نزدیک هم مصاحبه مطبوعاتی و هم نشست خبری رئیس‌جمهوری صورت خواهد گرفت ولی بنا داریم در سال ۹۸ این مورد را سامان دهیم.

آمریکایی‌ها خودشان را از گفت‌وگو تحریم کرده‌اند

وی همچنین درباره تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران و دفتر رهبری هم در پاسخ به ایلنا بیان کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا زمانی که نخست وزیر ژاپن در ایران بود و پیام‌هایی را آورده بود، در همان زمان پتروشیمی ایران را تحریم کرد و از سمت دیگر ادعای مذاکره کرد ولی مذاکره‌کننده را تحریم می‌کند و صاحب فتوای حرمت سلاح هسته‌ای را هم تحریم کرده است. این اقدامات برای افکار عمومی روشن است و اجماعی که آنها علیه ایران به دنبالش بودند را از بین می‌برد.

این مقام مسئول دولت یادآور شد: موسسات و نهادهای مالی را می‌خواهند تحریم کنند. به نظرم مهم‌ترین آنها پتروشیمی بوده که قبلا تحریم شده و به نظر می‌رسد چیز جدیدی در این مسیر وجود ندارد و از جنبه اقتصادی و عملی چیز جدیدی به آنها اضافه نخواهد کرد ولی کار غیر متعارفی است.

وی افزود: برای تحریم ظریف نیز علائم حاکی است که خیلی اقدامات آنها جدی نیست ولی اگر این کار را کنند، خودشان را از گفت‌وگو تحریم کرده‌اند. ارتباط ظریف با کری و ادعاهای آنان به علاوه روشنگری ظریف درباره چهره گروه بی در این اقدامات به عقیده من تاثیرگذار بوده است.

به تبعیض برای جلوگیری از کار زنان قائل نیستیم

ربیعی درپاسخ به سوالی درباره جلوگیری از کار زنان جزیره هنگام در لنج‌ها برای ماهیگیری گفت: به هیچ عنوان به تبعیض برای جلوگیری از کار زنان قائل نیستیم، با مدیران شیلات صحبت کردم گفتند که مشکلات را رفع می‌کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: همان روز که خبر را خواندم تذکر دادم، زنان سرزمین ما در کشتزارها کار می‌کردند امروز هم همین است. تمامی دستاوردهای این سرزمین در کنار کار کردن زنان شکل گرفته است.

دستگاه‌های پوز وزارت نفت نه مفسده داشته نه مرتبط به آقای زنگنه بوده است

وی درباره دستگیری خانمی در وزارت نفت و فشار بر وزیر نفت گفت: دو روز گذشته با کارشناسان اقتصادی و ضدجاسوسی وزارت اطلاعات درباره دستگاه‌های پوز ذکر شده در وزارت نفت صحبت کردم. نه فسادی در این دستگاه‌ها رخ می‌داده و نه ارتباطی به آقای زنگنه داشته است و سنتی بوده که از ابتدا وجود داشته است.

ربیعی ادامه داد: خانمی بازداشت شده که کارمند شرکت‌های اروپایی بوده است. این شرکت‌ها معمولا با دستگاه‌های اجرایی که تماس می‌گیرند، در کنار رقابت خود، جمع‌آوری اطلاعاتی هم انجام می‌دهند. برای من جالب است که یکی دو نماینده مجلس این موارد را بیان می‌کنند.

نمی‌توان زحمات زنگنه را بیان نکرد

وی خاطر نشان کرد: این نوع بیان، ژورنالیست اسلامی نیست و حتما با اخلاق و به ویژه اخلاق شهید بهشتی هم سازگار نیست. در این زمینه فرصت نیاز است تا وزارت اطلاعات و قوه قضاییه اقدامات خود را انجام دهند ولی با شواهدی که من دیدم، کارمندی بوده که اطلاعات صنعتی جمع‌آوری کرده است البته ما در دولت نهم و دهم این موضوعات را داشتیم که خیلی کم بیان شد.

سخنگوی دولت گفت: پس از ۷ سال فرآیندهای کار شده در ستاره خلیج فارس ۴۲ درصد بود و در دولت یازدهم اتفاق بزرگی افتاد که ما به سمت افتتاح رفتیم. این زحمات زنگنه است که نمی‌توان بیان‌شان نکرد.

سریال گاندو در برابر دیگر مطالب صدا و سیما علیه دولت چیز خاصی به حساب نمی‌آید

وی درباره سریال گاندو که گفته می‌شود دولت برای عدم پخش قسمت‌هایی از آن فشار آورده اظهار داشت: من با همه افرادی که می‌توانستند احیانا فشاری از سوی دولت برای آن سریال انجام داده باشند تماس گرفتم و خواهش می‌کنم از صدا و سیما که هر چه آماده شده برای پخش را منتشر کنند ما هیچ مشکلی نداریم. در اینکه دولت گفته باشد که چیزی را پخش نکنید، خیر چنین کاری نکردیم.

ربیعی تاکید کرد: انقدر صدا و سیما علیه دولت مطالب مختلف پخش کرده که این موضوع در مقابل آن چیز خاصی به حساب نمی‌آید.

دولت مصوبه‌ای برای کاهش ساعات اداری ندارد 

سخنگوی دولت درباره پرداخت حقوق‌های نجومی گفت: همین که دولت این موارد را منتشر می‌کند نشان از صداقت دولت دارد که می‌گوید نارسایی‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: سقف‌ها مشخص شده است، همواره باید نظارت شود و حقوق‌های نجومی باید قطع شود.

ربیعی ادامه داد: در زمانی که در وزارتخانه بودم، پرونده‌ای را به دادگاه فرستادم و رسیدگی شد، امروز مشخص شده فردی که سایت می‌خرید و کارهای دیگر می‌کرد ۱۴۰ میلیارد تومان گرفته است.

وی درباره کاهش ساعات اداری گفت: دولت مصوبه‌ای در این مورد ندارد.

دولت هیچ تصمیمی برای تغییر ندارد

ربیعی درباره گلایه رئیس‌جمهور مبنی بر نداشتن اختیارات گفت: آقای روحانی با کسی تعارف ندارد اگر مشاهده کند با فردی نمی‌تواند کار کند وی را تعویض می‌کند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر دولت هیچ تصمیمی برای تغییر ندارد.

سخنگوی دولت درباره معرفی وزیر آموزش و پروش گفت: آقای رئیس‌جمهور فعلا تصمیمی نگرفته‌اند و ایشان فرد خاصی را به مجلس معرفی نکردند.

اولین اعتبار نظام رتبه‌بندی در حال تخصیص است

ربیعی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: اولین اعتبار نظام رتبه‌بندی در حال تخصیص است.

وی درباره تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر آن گفت: از دوستانی که در شورای انقلاب فرهنگی هستند سوال کردم گفتند در کلیات اختلافی نیست باید جزئیات را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی دولت گفت: دیدگاه رئیس‌جمهور و دولت مشخص است، دیدگاه در این باره امنیتی و انتظامی نیست و باید فرهنگی باشد.

امروز همه از یارانه انرژی استفاده نمی‌کنند

وی درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: این تصمیم بسیار سخت است و با زندگی مردم سر و کار دارد از سوی دیگر اگر تصمیم‌های سخت و جان‌کاه گرفته نشود زندگی مردم به مشکل خواهد خورد.

ربیعی تاکید کرد: باید به سمت ثبات در اقتصاد کلان بدون نفت برویم امروز همه از یارانه انرژی استفاده نمی‌کنند و دولت در نظر دارد به طبقات پایین جامعه گسیل داده شود.

ربیعی در خصوص گزارش دولت به مجلس در مورد ۱۴ میلیارد دلار بودجه واردات کالاهای اساسی، افزود: از این میزان یک دلار به واردات لاستیک و کاغذ اختصاص یافته، ۱۰ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی شامل خوراک انسان و دام و سه میلیارد دلار به واردات تجهیزات و داروی مورد نیاز وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال گذشته واردات، افزایش چشمگیری یافته است، گفت: در این مدت بیش از پنج میلیارد دلار کالا وارد شده است. دولت در سال گذشته تصمیمی برای حذف این ارز نداشت.

دولت در راستای مدیریت روانی بازار، از حذف ارز ۴۲۰۰ خودداری کرد

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت در راستای مدیریت روانی بازار، از حذف ارز ۴۲۰۰ خودداری کرد زیرا معتقد بود در صورت حذف این ارز، با تورم ۱۲ تا ۱۳ درصدی مواجه خواهد شد.

ربیعی اظهار داشت: دولت هیچ تصمیمی برای حذف ارز ۴۰۰ تومانی تا پایان سال ۹۸ ندارد. گزارش ریز اقلام وارداتی حاصل از ارز دولتی در جلسه آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به اقتصاد ایران وارد کرده است، گفت: بخش اعظم درآمدها و مالیات کشور، متکی بر درآمدهای نفتی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در دولت یازدهم تورم تک‌رقمی حفظ شد، اشتغال به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر رسیده و رشد اقتصادی مثبت شده بود.

ربیعی گفت: مؤسسات بین‌المللی برای سال ۹۸ رشد مثبت را پیش‌بینی می‌کنند و اعلام می‌کنند که از رشد منفی خارج خواهیم شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شوک‌های ارزی در حال تخلیه است، در تورم نقطه به نقطه نیز وضعیت بهتری پیدا کردیم که البته به معنای ارزانی نیست بلکه به معنای جلوگیری از گرانی بیشتر است. دلیل کاهش تورم ماهانه نیز ثبات نرخ ارز است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما از زندگی مردم مطلع هستیم و فشار بر طبقات حقوقی بسیار زیاد است، تاکید کرد: دهک‌های پایین و میانی در وضعیت سختی هستند، باید تاب‌آوری اجتماعی را افزایش داده و از زندگی مردم حفاظت کنیم. تلاش روزانه دولت در این راستا است.

همه تصمیمات دولت در راستای بهتر شدن زندگی مردم است

ربیعی بیان کرد: از همه تصمیمات دولت حمایت نمی‌کنم اما مطمئن باشید همه تصمیمات در دولت از سر دلسوزی اتخاذ می‌شود و در راستای بهتر شدن زندگی مردم است تا اجازه ندهیم سفره‌های مردم تهی شود.

وی با بیان اینکه با تحریم بی‌سابقه مواجه هستیم، افزود: اگر تدبیرهای دولت نبود، مشکلات عمق بیشتری داشت؛ دولت در کنار مردم است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور روزانه آمارهای بانک مرکزی، وزارت اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه را مورد بررسی قرار می‌دهد، اظهار داشت: سنجش‌های مختلفی را همواره رئیس‌جمهور می‌بیند. وزرای ما هم عمدتاً در متن اجتماع هستند.

ربیعی با بیان اینکه خود من هم در متن مردم و در بدنه اجتماعی هستم، گفت: هرجا هستیم، همه مثل هم زندگی می‌کنیم. سایر وزرا هم در جای خاصی زندگی نمی‌کنند و از وضعیت مردم اطلاع دارند و در راستای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

در صورت عدم تصویب FATF قطعاً به نفع تحریم کنندگان عمل خواهیم کرد

سخنگوی دولت درباره تاثیرات FATF در روابط بانکی کشورمان، تصریح کرد: از همه افراد خواهش می کنم که این مسئله را به افرادی بسپارند که به صورت مستقیم در این ارتباط هستند. ما فکر می کنیم که اگر نتوانیم در جهت FATF آن چیزی که برنامه دولت است که با حفظ همه تحفظ ها حرکت کنیم، قطعاً به نفع تحریم کنندگان عمل خواهیم کرد.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت چه برنامه ای برای کاهش نرخ ارز دارد؟، گفت: برنامه ها و سیاست های ما عدم افزایش نرخ ارز و رساندن نرخ ارز به آن قیمت واقعی جامعه است، اما میزان ارزی که به دست می آوریم و همچنین هیجانات و کنش هایی که مردم به خرج می دهند، این نوسان را ایجاد کرده است که کنترلنوسانات نرخ ارز مهمترین سیاست فعلی دولت است.

وی گفت: با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده ایم، همه تلاش این است که به شکل منطقی و با سازوکارهای بازار بتوانیم نرخ ارز را کنترل کنیم و از افزایش آن جلوگیری کرده و آن را به مرز منطقی خودش برسانیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل وزارت بازرگانی در دولت، افزود: ما در حال حاضر اختیار بیشتری را برای معاون بازرگانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نظر گرفته ایم که وی تحت عنوان قائم مقام وزیر صمت در بازرگانی عمل خواهد کرد و این الگو را دنبال میکنیم و اگر در مرحله بعدی نیاز باشد، تصمیمات دیگری نیز اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز