خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

شلیک ما به سمت سرزمین خودمان نیست/ در کمیسیون امنیت گله‌مندی رهبری از مجلس را جبران می‌کنیم/ جزئیات نامه ذوالنور به اعضای کمیسیون امنیت

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۹۰۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای هر یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی با ذکر نام آن‌ها نوشته‌ام اگر شما همکار عزیز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودید و می‌خواستید به مدت یک سال این کمیسیون را اداره کنید برنامه‌های اولویت‌دار شما چه بود؟

مجتبی ذوالنور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را برعهده گرفته‌اید چه رویکردهایی را نیاز می‌دانید که باید در این کمیسیون احیا و حاکم کنید؟، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با نمایندگان و مسئولان کشور از مجلس گله کردند و فرمودند آمریکا تاکنون بیش از ۲۰۰ قانون علیه ما تصویب کرده ولی مجلس ما چطور؟ مجلس ما در مقابل چه‌کار کرد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این ناراحتی مقام معظم رهبری به چه کسی بر می‌گردد؟ به کمیسیون کشاورزی؟ به کمیسیون عمران یا آموزش؟ به کجا برمی‌گردد؟ این ناراحتی ایشان به دوجا برمی‌گردد اول هیات رئیسه مجلس و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس.

نماینده اصولگرای مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من همین حرف را زدم اما یک رسانه حرف بنده را تحریف کرد و تیتر مغرضانه زد. تیتر زد که ذوالنور گفته در دوران ریاست فلاحت‌پیشه مقام معظم رهبری از ایشان راضی نبود. من چنین حرفی نزدم، تحریف کردند؛ چون اگر من به یک رسانه این را گفته باشم یعنی می‌خواهم پخش شود، پس دوباره هم می‌گویم. من با آن خبرنگار چهاربار اتمام حجت کردم که حرف من را تحریف نکنید و تیتر اشتباه نزنید و تغییر ندهید ولی باز هم زهر خود را ریختند و این کار را کردند.

ذوالنور اظهار داشت: درنتیجه وقتی مقام معظم رهبری گله می‌کند که مجلس در تقابل با آمریکا کاری نکرده اولین مخاطب این گله کمیسیون امنیت ملی است. بنابراین ما باید این را حل و جبران کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما چگونه می‌خواهید این دغدغه را حل کنید؟، گفت: من نامه‌ای را با یک سوال محوری تنظیم کردم که این نامه را به دوستان خود در کمیسیون امنیت ملی می‌دهم. بنده در این نامه اسن مساله را طرح کردم که به‌هرحال زمان‌ها می‌گذرد و هرکس ایده‌هایی دارد و ممکن است برخی رئیس نشوند که بتوانند ایده‌های خود را پیاده کند و انتخابات هیات رئیسه هم برای یک سال است و من از الان نمی‌توانم برای سال بعد چیزی را پیش‌بینی کنم.

ذوالنور در تشریح ادامه این نامه اظهار کرد: پس از بیان این مطالب برای هر یک از اعضای کمیسیون امنیت ملی با ذکر نام آن‌ها نوشته‌ام اگر شما همکار عزیز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودید و می‌خواستید به مدت یک سال این کمیسیون را اداره کنید برنامه‌های اولویت‌دار شما چه بود؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من این برنامه‌ها را از دوستان می‌گیرم و در جلسات کمیسیون به بحث می‌گذارم و جمع‌بندی می‌کنیم و با نظر جمعی جلو می‌رویم. لذا ما سمت شلیک‌مان اصلا سرزمین داخل‌مان نیست که بعضی‌ها ترسیده‌اند و وحشت کرده‌اند و جوسازی می‌کنند. ما می‌خواهیم دیپلماسی جمهوری اسلامی و بنیه دفاعی کشور تقویت شود و اگر دولت ما هم در این دو بعد درست حرکت می‌کند به او کمک کنیم و اگر دولت ما کج رفت او را به ریل برگردانیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)‌گفت: حضرت فرمودند برادرت را یاری کن چه ظالم باشد چه مظلوم و شخصی پرسید اگر مظلوم است می‌توانم کمک کنم و اگر ظالم است چطور کمک کنم؟ امام فرمود جلوی ظلمش را بگیر. پس اگر دولت کج رفت درصوتیکه ما جلوی کج روی او را بگیریم به دولت کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز