خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جنگ عراق حدود ۱۶۰۰ جانباز شیمایی روی دست جمهوری اسلامی گذاشت/ از حقوق جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها دفاع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۸۰

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش می‌کنیم از حقوق جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر آیه‌ای از قرآن و ضمن خیرمقدم به جانبازان شیمیایی و تشکر از وزارت امور خارجه و ظریف، گفت: زبان از بیان زحمات آقای ظریف قاصر است و صبر ایشان در این چند سال اخیر ستودنی است.

وی افزود: در ماه تیر حادثه‌های تلخی بر ملت از سوی صهیونیسم و آمریکا تحمیل شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ترورهای مختلف از ترور رهبر انقلاب در ۶ تیر ماه، شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران او در حزب جمهوری اسلامی، بمباران شهر سردشت و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس گفت: ریشه  همه این حوادث صهیونیسم و آمریکا و یا چراغ سبزی از سوی آنها بود. آنها به صدام بمب شیمیایی دادند و در مقابل جنایت‌های او سکوت کردند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حقوق بشر آمریکایی گفت: جنگ عراق حدود ۱۶۰۰ جانباز شیمایی روی دست جمهوری اسلامی گذاشت.

شهیدی گفت: از سال ۸۷ برای احقاق حقوق جانبازان وارد شدیم و مجلس هم دولت را ملزم به پیگیری حوادث شیمیایی جنگ کرد و در سال ۹۰ دوباره این کار به بنیاد شهید واگذار شد که با همکاری وزارت خارجه و دادگستری آیین نامه‌ای تدوین شد. همچنین با حقوق‌دان‌های مجرب بین‌المللی، بانک اطلاعاتی جانبازان شیمیایی  تشکیل شد.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه در این زمینه ۱۰۰ درصد نتوانسته‌ایم موفق باشیم، گفت: در شهر سردشت تیم‌های متشکل از متخصصان مختلف چندین بار اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ مقاله در مجلات معتبر جهانی کار شده است و در بیمارستان ساسان یک کلینیک تخصصی برای بیماران شیمیایی راه اندازی شده است. در راستای تربیت دانشجویان داخلی و بین‌المللی برای شناخت و بررسی این موصوع، تشکیل کمیسیون پزشکی متشکل از متخصصین مختلف و نیز ایجاد درمانگاه تخصصی در سردشت اقداماتی انجام شده است.

شهیدی با اظهار امیدواری به ادامه همکاری بنیاد شهید و وزارت امور خارجه و دادگستری گفت: تلاش می‌کنیم از حقوق جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها دفاع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز