خبرگزاری کار ایران

مخالفت نمایندگان با مسکوت ماندن ۴ ماهه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۶۳

نمایندگان مجلس با پیشنهاد مسکوت ماندن ۴ ماهه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با مسکوت ماندن ۴ ماهه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با ۹۱ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن مجلس مخالفت کردند.

سیدکاظم دلخوش اباتری به عنوان نماینده متقاضیان درخواست مسکوت ماندن ۴ ماهه طرح اعاده اموال نامشروع، گفت: کلیات این طرح با ۱۷۵ نفر موافق، به عنوان یکی از مهم ترین طرح ها مورد تائید نمایندگان بود اما آنچه که ما را وادار می کند نقطه نظرات دیگری داشته باشیم مسائل دیگری است که پیش آمده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: چند روز پیش رئیس قوه قضائیه اعلام کرد دستگاه قضا، در حال تنظیم آئین نامه برخورد با اموال نامشروع است و با توجه به اینکه اصل ۵۷ قانون اساسی، اختیارات قوا اعم از قضایی، اجرایی و تقنینی را مشخص کرده باید در مورد قانونگذاری در خصوص مسائل قضائی دقت ویژه شود.

وی ادامه داد: مشخص است از رئیس قوه قضائیه در خصوص این قانون استعلام نشده و دستگاه قضا در این باره اظهارنظر نکرده است اما مگر می شود که یک فردی که قضا نمی فهمد، درباره امور قضایی قانون بنویسید.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان مخالف مسکوت ماندن این طرح، گفت: صحبت از اعتماد عمومی می شود و با توجه به اینکه موضوع رسیدگی به اموال مسئولان در فضای مجازی مطرح شده است، طرح مذکور به شفافیت این موضوع کمک بسیاری خواهد کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان و هیات رئیسه مجلس در این خصوص حتی با مسئولان جدید قوه قضائیه نیز صحبت و مشورت کردند، آن ها با این طرح موافق هستند.

وی ادامه داد: رسیدگی به اموال مسئولان، موضوع مردم پسندی است که می تواند در کارنامه افتخارات مجلس دهم ثبت شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مسکوت ماندن این طرح قطعا حرف و حدیث های بسیاری را برای قوه مقننه به جا می گذارد./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز