خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به ایلنا:

پهپاد جاسوسی وارد هفت کیلومتر از مرزهای ایران شده بود/ هواپیماهای جاسوسی آمریکا در جنوب خلیج فارس مستقر هستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۳۷

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان اینکه این تنها هواپیما و پهپاد آمریکایی نیست که برای جاسوسی در فراز آسمان کشورمان حضور دارد، گفت: آمریکا هواپیماهای جاسوسی متنوعی در منطقه دارد که محل استقرار آنها کشورهای جنوبی خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر مجید فخری در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آمریکا مدعی است پهپاد منهدم شده وارد مرز ایران نشده بود، گفت: به طور قطعی این پهپاد وارد آب‌های ایران و در موقعیت هفت کیلومتر آبهای سرزمینی ایران حضور داشت.

وی تاکید کرد: این موقعیتی کاملا واضح و مشخص است و وارد مرز هوایی و دریایی کشورمان شده بود که با وجود چشم‌های تیزبین پدافند کشورمان ساقط شد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: بسیار واضح است که این هواپیمای جاسوسی در آبهای ایران قرار داشت چرا که پس از سقوط آن، مقداری از مسیر منحرف شد اما باز هم در آبهای ایران قرار داشت.

امیر فخری با تاکید بر اینکه تنها کشور آمریکا است که مرزهای دریایی و هوایی را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: تمام کشورها به محدودیت‌های دریایی احترام می‌گذارند اما متاسفانه آمریکا با خوی استکباری که دارد مرزهای سایر کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: به طور صددرصد پهپاد آمریکایی به آبهای ایران تجاوز کرده است.

وی با بیان اینکه این تنها هواپیما و پهپاد آمریکایی نیست که برای جاسوسی در فراز آسمان کشورهای خلیج فارس و کشورمان حضور دارد، گفت: آمریکا هواپیماهای جاسوسی متنوعی در منطقه دارد که محل استقرار آنها کشورهای جنوبی خلیج فارس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز