خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

انقلابی بودن دستگاه قضا بر خلاف نظر و تبلیغ برخی به معنای تندروی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۷۱۹

دادستان کل کشور گفت: انقلابی بودن بر خلاف نظر و تبلیغ برخی به معنای تندروی نیست بلکه عادلانه، خرمندانه، دقیق، دلسوزانه و منصفانه و بدون رو دربایستی عمل کردن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در همایش سراسری قوه قضائیه ضمن تبریک هفته این قوه گفت: مقام معظم رهبری در پایان دیدار سال گذشته با خانواده قوه قضائیه مواردی را  مطرح و تاکید کردند. ایشان گفتند قوه قضائیه باید صد در صد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

وی تاکید کرد: البته انقلابی بر خلاف نظر و تبلیغ برخی به معنای تندروی نیست بلکه عادلانه، خرمندانه، دقیق، دلسوزانه و منصفانه و بدون رو دربایستی عمل کردن است.

منتظری ادامه داد: انتصاب‌های ما در دستگاه قضایی با واسطه و بلاواسطه با امر ولی فقیه است. وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند باید انقلابی عمل کنیم اگر خدایی نکرده تخطی کنیم، این کار پسندیده نیست.

وی با اشاره به نقش دادسراها عنوان کرد: دادسراها پیشانی دستگاه قضایی است و ما باید در اصلاح وضعیت دادسراها تلاش بیشتری انجام دهیم. دادستان کل کشور بر کلیه دادسراهای انقلابی و عمومی اشراف دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: بنده از زمانی که مسئولیت دادستان کل را برعهده گرفتم بحث نظارت بر دادسراها یکی از اولویت‌های کارم بوده است و معتقدم برخی از کاستی‌ها با نظارت درست می‌شود.

وی ادامه داد: تصور ما نباید این گونه باشد که تمام مطالب مربوط به شکایات مردمی است بلکه برخی از موارد حین بازرسی مربوط به قضات نیز می‌شود.

دادستان کل کشور به نظارت الکترونیکی بر عملکرد دادسراها اشاره کرد و گفت: یکی از آثار این نظارت این بوده که نشان داد در حال حاضر ما به 50 دادسرا نیاز داریم به طوری که دادگاه فقط می‌تواند نیاز دادرسی مردم آن منطقه را رفع کند. به همین دلیل ما با کمبود نیروی انسانی نیز مواجه بوده و این موضوع را در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام و ارسال کرده‌ایم.

منتظری افزود: در ارزیابی عملکرد دادسراها شاخص‌هایی بر نظارت عملکرد قضات نیز تعیین شده است. این 10 شاخص بسیار مهم و تعیین‌کننده است به طوری که میزان دانش و اتکای قضایی، میزان انگیزه برای احقاق حق، رعایت نظم در میزان رضایت بر مجموعه تحت پوشش، سرعت در انجام امور محوله، دقت، میزان حُسن شهرت، تکریم ارباب رجوع و خوش‌اخلاقی، میزان تلاش در انجام امور محوله و تقید به ارزش‌های اسلامی در این ارزیابی مشخص شده است.

وی گفت: این‌ها شاخص‌هایی است که در ارزیابی از دادسراها و قضات انجام می‌شود به طوری که در بازدید روز گذشته از یکی از دادسراها مشاهده شد که وجه اضافی از مردم گرفته می‌شد که همان‌جا تذکرات لازم داده شد. بنابراین نظارت دقیق بر عملکرد دادسراها مورد تأکید ما قرار دارد.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به بازرسی الکترونیکی، گفت: اشراف و رصد به صورت آنلاین بر عملکرد دادسراها فرصت خوبی برای نظارت بهتر است به طوری که بیشترین نظارت‌ها از طریق الکترونیکی در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز