خبرگزاری کار ایران

نوروزی در طرح سوال از رحمانی‌فضلی مطرح کرد؛

مسئولان شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود مستقر نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۷۲

نماینده مردم رباط کریم در مجلس، با انتقاد از عدم استقرار مسئولان شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود گفت: مسئولان شهرستان باید از فرزندان همان منطقه انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن نوروزی در نشست علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی، در تشریح سوال خود از وزیر کشور گفت: از هیات رئیسه گله دارم چرا که این سوال در تاریخ ۱۶ خرداد ۹۶ طرح شده است، طبق آیین نامه داخلی مجلس باید ۱۰ روز پس از آن طرح شود که متاسفانه ۲ سال به طول انجامید.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود: شهرستان بهارستان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت که برابر با جمعیت استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و بیش از جمعیت استان سمنان و ایلام است و حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز دارد. همچنین شهرستان پرند و رباط کریم و نسیم شهر نیز دارای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است، اکثر این افراد در تهران شاغل هستند، بنابراین در بحث چشم انداز هر چه در رابطه با تهران اجرا می شود، باید برای این شهرستان نیز برقرار باشد.

وی بیان کرد: باید برای دستیابی به اهداف و توسعه شهرستان برنامه مشخصی داشته باشیم و تمام تلاش خود را برای عملی کردن برنامه های استان به کار بگیریم. جایگاه ویژه استان تهران و تاثیرات ملی و فراملی این پهنه سیاسی و اداری، لزوم برنامه ریزی هدفمند را به اصلی حیاتی تبدیل کرده است، لذا توسعه و پیشرفت شهرستان های اطراف تهران نیازمند تلاش بی وقفه مسئولان به ویژه فرمانداران و بخشداران که مدیران عالی نظام هستند، است.

نوروزی با انتقاد از اینکه مسئولان شهرستان بهارستان و رباط کریم در شهر ساکن نیستند، تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران این شهرستان ساعت ۸ صبح با وسیله اداری از بالای شهر تهران به محل خود آمده و ساعت ۱۴ محل کار را ترک می کنند. با این اوصاف، آیا ایشان می توانند شهرستانی را با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت اداره کنند؟

این نماینده مردم در مجلس، گفت: مدیرانی که در خارج از شهر زندگی می کنند خود را مدیر می دانند نه خدمتگذار، معتقدم همه مسئولان و خانواده هایشان باید در محل خدمتشان ساکن باشند و از امکانات و امنیت همان منطقه برخوردار باشند. به لطف وزیر کشور، فرمانداران حوزه انتخابیه اینجانب تغییر کردند، اما هر سه معاون فرمانداری در تهران مستقر هستند و با وسیله نقلیه دولتی رفت و آمد می کنند.

وی با اشاره به اقتصاد شهرستان رباط کریم، بهارستان، پرند و نسیم شهر، ادامه داد: شایسته شهرستانی با این میزان جمعیت نیست که اداره انتظامی آن استیجاری باشد، هر چند که بیش از ۵۰ درصد ادارات این شهرستان استیجاری بوده است. از وزیر کشور درخواست دارم مسئولانی را برای شهرستان انتخاب کنند که در همان منطقه مستقر باشند و از شهروندان همین شهرستان انتخاب شوند تا علاوه بر آشنایی با منطقه جغرافیایی، در آن منطقه ماندگار باشند. چرا نباید مسئولان شهرستان ها از فرزندان تحصیل کرده خود محل انتخاب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز