خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر مطرح کرد؛

تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه چندجانبه‌گرایی در دستور کار مجمع بین‌المجالس آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۳۹

نماینده مردم تهران و رئیس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس گفت: تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه چندجانبه‌گرایی و همچنین ایجاد تعامل و همکاری کشورهای عضو برای حل مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعاتی است که قرار است در اجلاس ۲ روزه مجمع بین‌المجالس آسیا مطرح شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  سیده‌فاطمه ذوالقدر در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به برگزاری نشست کمیته سیاسی مجمع بین‌المجالس آسیا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در اصفهان بیان کرد: مسئله فلسطین، مسئله مشترک آسیا است که قطعا در اجلاس اصفهان قطعنامه پیشنهادی آن تدوین خواهد شد.

وی افزود: امروزه دیپلماسی پارلمانی در شرایطی که تلاش می‌شود از سوی آمریکا و متحدانش جمهوری اسلامی ایران به انزوا کشانده شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و برگزاری این اجلاس در ایران نشان خواهد داد که جمهوری اسلامی با اقتدار و با استفاده از دیپلماسی فعال مسیر خود را طی می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اجلاس با حضور نایب رئیس اول مجلس و تعدادی از نمایندگان در اصفهان برگزار خواهد شد و قطعاً کمیته سیاسی به عنوان یکی از کمیته‌های اصلی در تصمیم‌گیری‌های مجمع عمومی نقش مهمی خواهد داشت لذا قطعنامه‌های مصوب این اجلاس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و توسعه چندجانبه‌گرایی و همچنین ایجاد تعامل و همکاری کشورهای عضو برای حل مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعاتی است که قرار است در این اجلاس ۲ روزه مطرح شود.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز