خبرگزاری کار ایران

محمدجواد لاریجانی:

می‌خواهیم جای تفکر اسلامی در حقوق بشر باز شود/ اهل دودوزه‌بازی نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۳۰۳

رئیس ستاد حقوق بشر گفت: ما در مجامع بین‌المللی صحبت‌هایمان را بیان می‌کنیم، اهل دودوزه‌بازی نیستیم، دوست داریم از تجربه دیگران استفاده کنیم و دیگران از تجربه ما استفاده کنند، برای همین است که تعاملات ما در حقوق بشر دو طرفه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «محمدجواد لاریجانی» در نشست رئیس قوه قضائیه با سفرای مقیم تهران با بیان اینکه امروز یکی از با تجربه‌ترین افراد قضایی کشور مسئولیت قوه قضائیه را بر عهده گرفته است، گفت: رئیس جدید قوه قضائیه پرچم تحول در قوه قضائیه را برای نیل سریع‌تر به اهداف تصریح شده قانون اساسی و هدف‌های اصلی نظام در دست گرفته است.

رئیس ستاد حقوق بشر ادامه داد: حقوق بشر یکی از فعالیت‌های مهم قوه قضائیه بوده و ریشه مهم گسترش عدالت است.

وی تاکید کرد: بحث حقوق بشر در مورد جمهوری اسلامی متاسفانه بد مطرح شده است و این اشکال مهم از سوی کشورهای غربی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال از انقلاب هوشمند اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران که بر اساس دموکراسی و مردم‌سالاری است می‌گذرد و امروزجمهوری اسلامی یکی از بزرگترین دمکراسی‌های غرب آسیا است.

رئیس ستاد حقوق بشر افزود: طی این چهل سال هر سال یک قطع‌نامه برای ما صادر شد. برخورد ما با حقوق بشر انتقادی نیست بلکه معتقدیم باید بر پایه فکر و تفکر اسلامی باشد.

به گفته لاریجانی ستاد حقوق بشر ایران یکی از عالی‌ترین نهادهای نظام است که در آن وزرا و مسئولان قضایی حضور دارند.

 وی ادامه داد: ایران هر ساله چندین هزار صفحه گزارش حقوق بشری به ستاد بین‌المللی این نهاد ارسال می‌کند و ما یکی از فعال‌ترین کشورها در این زمینه هستیم.

رئیس ستاد حقوق بشر یا آور شد: ۷۰ سال پیش که اسناد حقوق بشر نوشته شد، تحت تاثیر جنگ جهانی بود که تفکر اسلامی در آن مغفول ماند، در کمیته تالیف آن یک نفر از دنیای اسلام حضور داشت که آن شخص هم یک استاد مسیحی اهل لبنان بود.

وی افزود: ما به نظر دیگران احترام می‌گذاریم، دیدگاه ما جهان شمول و تعاملی است و می‌خواهیم جای تفکر اسلامی در حقوق بشر باز شود.

لاریجانی تاکید کرد: ما در مجامع بین‌المللی صحبت‌هایمان را بیان می‌کنیم، اهل دودوزه‌بازی نیستیم، دوست داریم از تجربه دیگران استفاده کنیم و دیگران از تجربه ما استفاده کنند، برای همین است که تعاملات ما در حقوق بشر دو طرفه است.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم رسیدگی به حقوق بشر به دور از سیاسی‌بازی باشد زیرا این امر ظلم بزرگی به حقوق بشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز