خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌ها برای طرف‌های ما مهم‌تر از «FATF» است/ مشکل این روزهای ما لوایح چهارگانه نیست

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۹۳۴

نماینده مردم قم تاکید کرد: مشکل این روزهای ما «FATF» نیست بلکه معضل اساسی ما این روزها تحریم‌های آمریکا است.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تعلیق دوباره «FATF» گفت: مشکل این روزهای ما «FATF» نیست بلکه معضل اساسی این روزها تحریم‌های آمریکا است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی روزهای گذشته پاکستان بودم، صحبت‌هایی که شنیدم مبنی بر این بود که تحریم‌ها برای طرف‌های ما مهم‌تر از «FATF» است و کسی در این مورد صحبتی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: برخی «FATF» را به داخل ربط می‌دهند، این موضوع ربطی به داخل ندارد، کارش ارتباط با بانک‌های جهانی، مبارزه با قاچاق و پولشویی است. ما در داخل با پولشویی و ترورسیم برخورد می‌کنیم و قوانینی داریم که به آن عمل می‌شوند.

نماینده مردم قم افزود: برخی‌ها عنوان می‌کنند که نمی‌خواهند برای کله‌گنده‌ها مشکلی پیش بیاید در حالیکه از این دست حرفا ربطی به «FATF» ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بررسی و تصویب با «FATF» جنبه سیاسی پیدا کرده است، گفت: خیر، تنها بحث سیاسی نیست، بحث اقتصادی و مخصوصا امنیتی آن مهم‌تر است.

امیرآبادی تاکید کرد: «FATF» که ما را عضو خودش نمی‌کند در واقع ما شرایط آن را می‌پذیرم که عضومان کنند، یکی از این شرایط پالرمو و «CFT» است که ورود در این‌ها مشکلاتی را برای کشور به وجود می‌آورد ما باید با حساب و کتاب کار کنیم اما متاسفانه برخی‌ها عنوان می‌کنند هرچه سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند باید بپذیریم که ما نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز