خبرگزاری کار ایران

ساداتی‌نژاد در نطق میان دستور:

انهدام پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا، ترامپ را مات و مبهوت کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۱۳

نماینده مردم کاشان در مجلس معتقد است که اقدام ایران در سقوط پهپاد آمریکایی نقطه عطفی در معادلات منطقه غرب آسیا بوده و پیام روشنی برای آمریکا و ایادی آن در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران، روز بسیج اساتید، شهادت شهید بهشتی(ره) و هفته قوه قضائیه گفت: موضع صریح و قاطع امام خامنه ای در برابر آمریکا و پاسخ دندان شکن او و اقتدار دفاعی ایران توسط سپاه پاسداران در انهدام پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا ترامپ را مات و مبهوت کرد که از داشتن این رهبر مقتدر و فرزانه و سپاه مقتدر خداوند را شاکر بوده و به این دو میراث امام راحل(ره) که پشتیبان و نگهدار انقلاب و مردم هستند می بالیم.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این اقدام بزرگ نقطه عطفی در معادلات منطقه غرب آسیا بوده و پیام روشن به آمریکا، اسرائیل و کشورهای ذلیل حاشیه خلیج فارس دارد که ایران لنگر ثبات منطقه خاورمیانه بوده و اگر قرار باشد کسی از این کشورها حمایت کند، ایران است نه آمریکا لذا سران کشورهای عربی منطقه به خصوص عربستان به جای اینکه گاو شیرده ترامپ باشند به خود آمده و برادر مسلمان ایران باشند.

وی افزود: آمریکا بداند که ایران کشوری مستقل و مقاوم بوده و هیچگاه زیر بار ذلت نرفته و تسلیم مذاکره نمی شود و مانند سرو ایستاده و به همه جهانیان ثابت خواهد کرد که تروریست واقعی امروز در دنیا آمریکای جنایتکار بوده و دولت آمریکا بدعهدترین دولت تاریخ بشریت است.

ساداتی نژاد در ادامه با بیان اینکه توصیه می کنم ترامپ تاریخ را بخواند، یادآور شد: ایرانیان در میدان های سخت همواره پیروز بوده اند و طومار دشمنان خود را پیچیده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: با حمایت نمایندگان و کمیسیون امور داخلی کشور مجلس، طرح استان گلساران به مرکزیت کاشان مراحل خود را طی کرد و در نوبت طرح در صحن مجلس قرار گرفت که امیدواریم امسال این مطالبه به حق مردم محقق شود و دولت در تأمین بار مالی آن همراهی کند.

وی اضافه کرد: حذف بروکراسی اداری، افزایش بهره وری، تولید ثروت، ایجاد اشتغال، رضایتمندی و رفاه مردم، کاهش هزینه ترددهای بی حاصل، کاهش اتلاف وقت مردم و افزایش سرعت رشد و توسعه از مزایای طرح این استان بوده که قطعا این اتفاق به نفع نظام و کشور است چرا که مردم شهرستان های این استان جدید، مردمی ولایتمدار و انقلابی بوده اند که دین خود را به انقلاب ادا کرده و اولین پایگاه ولایتمداری در کشور هستند.

ساداتی نژاد در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در تکمیل جاده های ابوزیدآباد به کاشان، کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال به گرمسار، جاده مشهد اردهال به قم و باند دوم کاشان به قم و ایجاد روشنایی آزادراه امیرکبیر جهت امنیت مسافرت مردم و کاهش ترافیک در دو شهرستان شد.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خطاب به رئیس جمهور و وزیر صنعت گفت: حال صنایع و تولید در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل وخیم بوده و بسیاری از آنها ناچار به تعدیل نیروی انسانی شده اند که مشکل اصلی آنها نبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه است. هرچه می گوییم کسی گوش نمی دهد پیش از اینکه احتضار صنایع به موت تبدیل شود در تأمین سرمایه در گردش دستور دهید که دستورالعمل های موجود مربوط به قبل از تحریم است و پاسخگوی شرایط فعلی نیست.

وی خطاب به رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: دستورالعمل اختصاص تسهیلات به تولید بر اساس ۷۰ درصد فروش سال قبل در شرایط فعلی جواب نمی دهد و باید تغییر کند. آقایان به داد تولید برسید. امسال سال رونق تولید است و این رویه جاری رویه حمایت از تولید نبوده و قابل فهم نیست که وقتی صنایع داخلی کمبود شمش فولاد و کاتد مس دارند به چه دلیل صنایع این دو محصول را صادر می کنند.

ساداتی نژاد همچنین خطاب به وزیر نیرو ابراز داشت: دستور دهید با توجه به بارش های اخیر در رویه برخورد با چاه های کشاورزی تجدیدنظر شود کشاورزان از اقشار مستضعف و ضعیف جامعه هستند و نمی شود علاوه بر کنترل ساعت کارکرد تعدیل پروانه چاه های کشاورزی را انجام داد اما هیچ برنامه ای برای تغییر کشت و راهکاری برای تأمین معیشت نداشت.

نماینده مردم کاشان ادامه داد: از سوی دیگر در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل ۵۰ درصد کشاورزی در باغات است و کارکرد ۳ هزار ساعت از نظر علمی و فنی صحیح نبوده و زیر سوال است از این رو با توجه به نوع کشت هر مزرعه دستور تجدیدنظر در ساعت کارکرد را صادر کنید.

وی خطاب به وزیر کشور بیان داشت: ساماندهی اتباع خارجی به خصوص در حوزه کار را در دستور کار قرار دهد. در منطقه ای از کاشان حضور اتباع خارجی، کار کارگران ساختمانی منطقه را دچار تهدید کرده که لازم است کارگران اتباع زیر نظر سرکارگران ایرانی مشغول به کار شوند که حداقل در این حوزه امکان پاسخگویی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی در کرمان نیز از درخواست های نمایندگان استان کرمان است، خاطرنشان کرد: از وزیر رفاه نیز می خواهم به مطالبات بیمارستان شهید بهشتی(ره) کاشان که بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است سامان دهد تا رسیدگی به بیماران بهتر انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز