خبرگزاری کار ایران

موافقان طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی:

افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها نقدینگی را به سمت تولید هدایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۸۴

نمایندگان موافق با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه مردمی معتقدند با تصویب این طرح نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید روانه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه مردمی، گفت: این طرح نشات گرفته از قوانین بالادستی است، قوانین بسیاری درباره استفاده از سرمایه های مردم در بخش پالایشگاه های میعانات گازی در کشور موجود است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در قوانین برنامه پنجم توسعه، الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی، برنامه ششم توسعه و اصل ۴۴ بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تاکید شده است.

وی اظهار کرد: در قانون ابلاغی مقام معظم رهبری اقتصاد به دو بخش تقسیم می شود: نخست سیاست گذاری و نظارت که مسئولیت آن با حاکمیت و دولت است و دوم اجرا که بخش خصوصی و مردم باید در آن مشارکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نقدینگی موجود در جامعه یک هزار و هفتصد هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: باید از این سرمایه برای حمایت از تولید استفاده کرد.

براساس این گزارش علی بختیار در موافقت با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه مردمی، ضمن قدردانی از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون انرژی مجلس برای تدوین این طرح، گفت: با این طرح می توان نقدینگی موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کرد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با همکاری وزارت نفت، شرکت ملی نفت، شرکت پالایش و پخش، سازمان برنامه و بودجه و بازار بورس تدوین شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با تصویب طرح مذکور مردم به جای روانه شدن به سمت بازار سکه، مسکن و خودرو به سوی مشارکت در احداث پالایشگاه های میعانات گازی سوق پیدا می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز