خبرگزاری کار ایران

وکیلی در صحن مجلس:

ساختار دانشگاه آزاد معیوب است/ مادامی که ساختار پاسخگو نباشد، این گزارش‌ها تشریفاتی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۶۰

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: ساختار دانشگاه آزاد باید پاسخگو شود، چرا که معیوب است. تا زمانی که با تشکیلات غیرپاسخگو روبرو هستیم، حوادث این چنینی تکرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدعلی وکیلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش رئیس دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: ما در برخورد با چنین حوادثی همیشه به دنبال مقصر هستیم، به طور مثال هواپیما سقوط می‌کند، پس از بررسی می‌گوییم خلبان مقصر است یا شرایط آب و هوا نامساعد بود، در این گزارش نیز به همین شیوه عمل شده و خرابی ترمز ماشین و شیب مسیر را علت ایجاد این حادثه مطرح می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این گزارش می‌تواند جان ۷ دانشجو را بازگرداند؟ چه کسی باید پاسخگوی مصدومیت ۲۷ دانشجو باشد؟ آیا ما با این گزارش وظیفه و مسئولیت خود را انجام داده‌ایم؟

وی اظهار کرد: علیرغم تحسین کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تهیه گزارش مربوط به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که مردم چنین رفتاری را از ما نمی‌پذیرند، مردم از ما می‌پرسند که برای جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادث چه اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌شود؟ چه تضمینی وجود دارد که این حادثه تکرار نشود؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا گزارش تهیه شده در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات خون‌بهای ۷ جوان کشته شده است؟ خاطرنشان کرد: در گزارش مطرح شده که کارفرما نظارت کافی بر پیمانکار نداشته، همچنین وسیله نقلیه مشکل فنی داشته است، آیا این مشکلات زیبنده جمهوری اسلامی ایران است؟

وکیلی با بیان اینکه مادامی که ساختار پاسخگو نباشد، این گزارش‌ها تشریفاتی است و با خیال راحت بایگانی می شود، ادامه داد: ساختار دانشگاه آزاد باید پاسخگو شود، چراکه معیوب است. تا زمانی که با تشکیلات غیرپاسخگو روبرو هستیم، حوادث اینچنینی تکرار می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ابزار نظارت مجلس بر دانشگاه آزاد چیست؟ تصریح کرد: ما باید فکری به حال ساختار این دانشگاه کنیم تا پاسخگو شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز