خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

رسیدگی به پرونده نجفی هنوز تعیین وقت نشده است/ رسیدگی ویژه به پرونده قتل شیرمحمدعلی/ از شنبه آینده ساختار جدیدی در قوه قضاییه اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۱۵

سخنگوی قوه قضاییه خبر تعیین وقت برای رسیدگی به پرونده نجفی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان قوه قضائیه به مناسبت هفته گرامیداشت این قوه گفت: رسیدگی به پرونده نجفی هنوز تعیین وقت نشده است.

وی افزود: ان‌شاءالله در هفته قوه قضاییه که امروز آغاز آن را با تجدید میثاق با آرمان‌های امام آغاز کردیم، برنامه‌های متنوعی داریم. نشست عمومی قوه قصائیه که در صبح و بعدازظهر روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، نشست تخصصی و کاربردی قوه قضاییه خواهد بود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره رسیدگی به پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی گفت: در مدت ۴۸ ساعت به این پرونده قتل رسیدگی و به دادسرا فرستاده شد.

اسماعیلی ادامه داد: باید بگویم رسیدگی به اتمام رسیده کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان ارجاع شده است.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده مانند سایر پرونده‌هایی که دارای بازتاب اجتماعی بوده است، به صورت ویژه و فوق‌العاده رسیدگی خواهد شد .

وی تاکید کرد: این پرونده در حداقل زمان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه در رسیدگی پرونده آقای عراقچی و فرستادن به دادسرا در مرحله اول عدم تحقیقات از آقای سیف علت نقص و ارجاع پرونده به دادسرا اعلام شد اما این بار نقص این پرونده چیست، گفت: چه در ارتباط با خود افراد مطروحه در پرونده و چه در ارتباط با سایر بخش‌ها از نظر دادگاه تحقیقات پرونده کامل نبوده و مواردی را هم احصا و به دادسرا اعلام کرده که این تحقیقات تکمیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: از جمله اقدامات قوه قضاییه در هفته گرامیداشت این قوه، چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد قوه قضاییه بود.

وی ادامه داد: در این سه ماه مطالعات گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و نهایتاً در پایان هفته قبل و در آغاز هفته قوه قضائیه ساختار جدید به تصویب ریاست محترم قوه قضائیه رسید.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: در این ساختار که برخی از معاونت‌ها در همدیگر ادغام می‌شوند، برخی از ادارات کل و مراکزی که تاکنون مستقیما زیر نظر ریاست قوه قضاییه اداره می‌شدند با همدیگر ادغام یا به معاونت‌هایی که تناسب داشتند واگذار شده‌اند.

اسماعیلی افزود:در ساختار جدید در حوزه ستادی قوه قضاییه تقریبا ۴۰ درصد از واحدهایی که مستقیماً با ریاست محترم قوه قضاییه ارتباط داشتند را ا دغام و یا حذف کردیم و یا  در زیر مجموعه‌ای دیگر قرار دادیم.

وی ادامه داد: مقرر شده است در ساختار تفصیلی قوه قضاییه متناسب با کوچک‌سازی ساختار اصلی حداقل ۲۰ درصد از پست‌های سازمانی ستادی حذف شوند و نیروهای شاغل در ستاد قوه قضاییه متناسب با ساختار جدید به سقف و مراجع قضایی منتقل شوند.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این یک گام بسیار موثر در تحول ساختاری در قوه قضاییه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در هفته قوه قضائیه که امروز روز آغازین آن را با تجدید میثاق با آرمان‌های امام عظیم‌الشأن و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و سایر شهدا آغاز کردیم، برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: رویکرد برنامه‌های هفته قوه قضاییه امسال متفاوت با رویکرد برنامه‌های سنوات قبل است ما جلسات، همایش‌ها و نشست‌های قوه قضائیه را امسال به جای جلسات تشریفاتی به جلسات کاربردی بدل کردیم.

وی با اشاره به اینکه نشست عمومی قوه قضاییه سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گفت: این نشست در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد که یک نشست کاملا تخصصی، کاربردی و با رویکرد برنامه‌های تحولی و آینده قوه قضاییه خواهد بود و علاوه بر آن پیش‌بینی شده که در کنار سایر برنامه‌هایی که در این هفته داریم، ان‌شاءالله به زودی نشست مشترک مسئولان عالی قوه قضائیه و دولت برگزار شود.

اسماعیلی ادامه داد: اولین نشست کاربردی ما با قوه مقننه را در اردیبهشت ماه برگزار کردیم، ان‌شاالله بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است به زودی نشسته قوه با دولت هم برگزار شود.

وی تاکید کرد: این نشست‌های کاربردی که حکایت از رویکرد همدلی و هماهنگی در بین قوای سه‌گانه مملکت است، نوید می‌دهد برای مردم و جامعه ما آثار مثبتی را به دنبال داشته باشد که به زودی  عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره تحولات در قوه قضائیه گفت:  از شنبه هفته آینده ما ساختار جدیدی را در قوه قضاییه اجرا خواهیم کرد و همانطور که عرض کردم شاهد کوچک‌سازی ستاد و چابک‌سازی آن خواهیم بود، یعنی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در هم ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت پیشگیری فرهنگی و امور اجتماعی می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در معاونت راهبردی ادغام و معاونت راهبردی و فناوری قوه قضاییه تشکیل می‌شود از سوی دیگر اداره کل حفظ حقوق شهروندی در بازرسی ویژه قوه قضاییه ادغام می‌شود. همچین  اداره کل امور بین‌الملل در معاونت امور بین‌الملل و ستاد حقوق بشر اقدام می‌شود و چند مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی قوه قضاییه ادغام می‌شود. مرکز سلامت قوه قضاییه در معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه ادغام خواهد شد و بسیاری از ادارات کل و مراکز دیگر در ساختار جدید به صورت ادغامی و کوچک‌سازی و چابک‌سازی ان‌شاءالله عملیاتی و اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره درخواست نمایندگان برای بازدید از زندان‌ها گفت: تا همین امروز نمایندگان متعددی از زندان‌های جمهوری اسلامی ایران بازدید داشتند.

وی ادامه داد: نمایندگان در استان‌ها و در تهران از زندان‌ها بازدید کردند و باید بگویم هم کمیسیون قضایی مجلس و هم نمایندگان کمیسیون امنیت مجلس از زندان‌های تهران بازدید داشتند و سایر تقاضای نمایندگان در ارتباط با بازدید از زندان‌ها هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ان‌شاءالله زمینه بازید فراهم خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تخلف یکی از مدیران قوه قضائیه گفت: من مکرر اعلام کردم که قرار نیست که قبل از آن که موضوعی به اثبات برسد اسمی از کسی برده شود.

وی ادامه داد: تغییراتی در قوه قضاییه انجام شده جابجایی‌هایی بعد از انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه در زیرمجموعه این قوه رخ داده و اگر در این ارتباط کسی مرتکب جرم یا تخلف شده باشه حتما تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت فعلا جرایم اثبات شده در موضوع مطروحه نداریم اگر اسناد و مدارکی به دست آمد، مورد رسیدگی قرار گرفت.

اسماعیلی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده نجفی هنوز تعیین نشده است، گفت: آنچه تعیین شده بود (۱۰ تیر)، مهلت ۱۰ روزه‌ای بود که دادگاه به وکلای اولیای‌دم و متهم داده بود تا پرونده و کیفرخواست را مطالعه کنند و اگر نقص و ایرادی دارند اعلام کنند و  پس از طی این مرحله، در صورتی که نقصی وجود نداشته باشد، دادگاه زمان محاکمه را مشخص می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی  درباره اینکه آیا دادگاه تاکنون نقصی در پرونده اعلام کرده یا خیر گفت: تا الان هیات قضایی هیچ نقضی درباره این پرونده اعلام نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز