خبرگزاری کار ایران

شمخانی مطرح کرد؛

تفاوت پاسخ رهبر انقلاب به دو رییس‌جمهور آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۱۶۶

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید بر منطق «ادب در برابر ادب» و «تحقیر در برابر قلدری» و تاکید بر«استقلال رائ» و تداوم «مقاومت فعال» به عنوان راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران را دو زاویه از تفاوت پاسخ رهبر انقلاب به دو رییس‌جمهور سابق دانست.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی نوشت:

رهبرمعظم انقلاب در دیدار ماه مبارک رمضان با کارگزاران نظام از ارسال نامه اوباما رییس جمهور سابق امریکا به ایشان و "ارایه پاسخ" به وی خبر دادند، اما درملاقات نخست وزیر ژاپن تاکید کردند:"ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم".

بدون شک هیچ تفاوتی میان ماهیت، اهداف و رفتار فریبکارانه حاکمان ادوار مختلف در کاخ سفید از جمله اوباما و ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته و مشی آشتی ناپذیر رهبری در قبال خوی متکبرانه و زورگویانه حاکمان فعلی و سابق امریکا نیز یکسان است. امادلیل پاسخگویی متفاوت رهبری به درخواست مشابه دو رییس جمهور امریکا چیست؟

ترامپ با زیر پا گذاردن مجموعه هنجار‌ها و قوانین بین المللی تلاش می‌کند که خود را در جایگاه یک باجگیر بین المللی که رفتارش غیر قابل پیش بینی است، قرار دهد و تصورش این است که با این روش می‌تواند حقوق ملت ایران را نیز پایمال کند.

رییس جمهور فعلی آمریکا با این شیوه رفتاری موجب شکل گیری چالش‌های بسیاری در عرصه بین المللی شده والبته در پاره‌ای موارد بویژه در مواجهه با قارون‌های سفله در منطقه خلیج فارس نیز تاحدودی به اهداف مادی وارضاء حس خود بزرگ بینی اش دست پیدا کرده است.

برداشت من این است که وجود تفاوت در پاسخ رهبرمعظم انقلاب به دو رییس‌جمهور سابق و لاحق آمریکا را باید از دو زاویه ارزیابی کرد:

اول: تاکید بر منطق «ادب در برابر ادب» و «تحقیر در برابر قلدری»

دوم: تاکید بر«استقلال رائ» و تداوم «مقاومت فعال» به عنوان راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز