خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

ترامپ، آبه را با یک پیام به تهران فرستاد/ به ایرانی‌ها ثابت می‌کنیم که جدی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۵۲۸

مایک پمپئو با توجیه حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، بر آمادگی آمریکا برای مقابله با ایران تاکید کرد و گفت: می‌خواهیم که این موضوع را به ایرانی‌ها ثابت کنیم که ما جدی هستیم.

«به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، درباره دیدار خود با «کنت مک کنزی» رئیس سنتکام گفت: ما درباره چالش‌های ایران صحبت کردیم. همچنین درباره تصمیم سنتکام در مورد انتقال هزار نیروی نظامی به منطقه حرف زدیم و می‌خواهیم که این موضوع را به ایرانی‌ها ثابت کنیم که ما جدی هستیم و مانع تجاوزگری بیشتر آنها در منطقه می‌شویم.

وی مدعی شد: از زمانی که ما روی کار آمدیم، ماموریت‌مان این بود که حاکمیت ایران را ترغیب کنیم که برنامه هسته‌ای خود را به گسترش ندهد و آزمایش‌های موشکی خود را ادامه ندهد و دست از حضور در مناطق مختلف بردارد. به همین دلیل، ما فشار را اعمال کرده‌ایم، اکنون ماه‌هاست که در حال اجرای حداکثر فشار بر ایران بوده‌ایم. این راهکار بسیار موثر بوده‌ است. ما به این کار ادامه می‌دهیم تا در نهایت ایران را قانع کنیم که این رفتار به نفع آنها نیست و باید رفتار خود را تغییر دهند.

پمپئو در ادامه در مورد تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران در مورد تنش‌های اخیر دریای عمان گفت: ترامپ، آبه را با یک پیام برای رهبری ایران، به تهران فرستاد و شما باید این را به خاطر داشته باشید که این‌ها پیام‌هایی برای ایران هستند. اما به نظر من، مقام‌های ایران به نحوی اسفناک در حال حکمرانی به مردم هستند.

وی افزود: ما همواره مشغول ارسال پیام‌های زیادی بوده‌ایم و حتی همین حالا در همین لحظه، با ایران در ارتباط هستیم تا به آنها بگوییم که ما برای مقابله در برابر تجاوزهای آنها آماده هستیم. ترامپ خواهان جنگ نیست و ما به ارسال این پیام ادامه خواهیم داد و همزمان کارهایی که برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضروری است را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز