خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

جزئیات طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت از زبان وزیر راه و شهرسازی

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۹۴

وزیر راه و شهرسازی از جزئیات طرح خانه‌دار شدن کارکنان دولت خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع‌کننده است به ویژه دستگاه‌های اجرایی که زمین دارند می‌توانند زمین را برای خانه‌دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان جلسه هیات دولت در واکنش به طرح رئیس‌جمهور درباه خانه‌دار شدن کارکنان دولت در همان سنوات اولیه گفت: امروز تصمیمی قاطع و جدی در دولت مطرح و رئیس‌جمهور هم روی آن تاکید ویژه داشتند و آن این بود که ما بتوانیم برای مسکن اولی‌ها و جوانان و کارمندان دولت بتوانیم یک اقدام گسترده و فراگیر در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام بدهیم.

وی افزود: این طرح به این شکل است که کارمندان از بدو ورود در صندوق پس‌انداز مسکنی که برای آنها ایجاد می‌شود، پس‌انداز کنند و در یک زمان‌بندی مشخص منازلی که احداث می‌شود به آنها واگذار و در اقساط تعیین شده ۱۵ ساله پول مسکن‌شان را مستهلک کنند.

اسلامی با عنوان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین شده و اکنون در فرایند بررسی و تصویب قرار دارد و باید خدمت رئیس‌جمهور گزارش این طرح را بدهیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی مشارکتشان حتما تسهیل و تسریع‌کننده است به ویژه دستگاه‌های اجرایی که زمین دارند می‌توانند زمین را برای خانه‌دار شدن کارمندانشان تخصیص بدهند.

وی افزود: ما در هفته‌های آینده هر هفته با دستگاه‌های مرتبط رایزنی‌هایی را انجام می‌دهیم و با هر دستگاهی که آماده‌تر باشد مبادله تفاهم‌نامه را شروع می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت این است که زمین‌های خود دستگاه‌ها را برای این کار استفاده کنیم به ویژه در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز  بیشتری برای مسکن وجود دارد.

اسلامی گفت: طرح مسکن اقساطی کمک می‌کند تا مشکل مسکن تا حدودی برطرف شود. امیدواریم با تغییر دولت‌ها، این طرح آسیب نبیند.

وی گفت: در همه ارگان‌ها باید صندوق پس اندازی شکل گیرد تا افرادی که استخدام شوند بدانند ظرف مدت کوتاهی صاحب‌خانه خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، گفت: تاکنون در راستای تحقق این پروژه، ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و روزانه در حال رشد است.

اسلامی همچنین در خصوص قیمت بلیط هواپیما و قطار در سفرهای تابستانی گفت: تغییری در قیمت بلیط هواپیماها وجود ندارد. مردم از سایت‌های رسمی بلیط هواپیما را تهیه کنند. اگر ایرلاین‌ها تخلف کنند سازمان هواپیمایی کشوری با آنها برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص قراردادهای خرید بلیط هواپیما از شرکت‌های ATR، بوئینگ و ایرباس گفت: این شرکت‌ها برخلاف قانون قراردادها را لغو کردند.

اسلامی گفت: شرکت ATR در زمان عقد قرارداد در رکود اقتصادی به سر می‌برد، به بخشی از تعهداتش عمل کرد و ۱۳ هواپیما را تحویل داد اما پس از مدتی به قراردادها پشت پا زد. من از «ایران ایر» خواستم که حتماً در دادگاه بین‌المللی از این شرکت شکایت کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راهبرد ما تأمین هواپیماست، گفت: راه‌های گوناگونی برای تأمین هواپیما و تجهیزات مورد نیاز وجود دارد که شرکت‌های هواپیمایی ما همواره موفق بوده‌اند و ناوگان مورد نیاز را تأمین کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص چرایی عدم مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی کشورف گفت: مذاکره وقتی انجام می‌شود که شما می‌خواهید به یک تفاهم برسید، ما امروز در رابطه با آرمیکا بحث مذاکره یا عدم مذاکره نداریم بلکه بحث دشمنی داریم. آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون پیروزی‌های انقلاب را برنتابیدند و به طرق مختلف برای ساقط کردن نظام تلاش کردند.

اسلامی گفت: مهمترین خاصیت برجام این بود که تمام دنیا پذیرفتند که هیچگونه انحرافی مبنی بر ساخت سلاح اتمی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

وزیر راه شهرسازی گفت: آمریکایی‌ها عمدتاً به گزارشات وطن فروشانه سازمان منافقین و ضدانقلاب استناد کرده و به این بهانه برای کشور مزاحمت ایجاد می‌کنند. در طول تاریخ هیج کشوری به اندازه آمریکا به منافع ملی ما دستبرد و به ملت ما آسیب نزده است.

وی تاکید کرد: در این شرایط آمریکایی‌ها چطور انتظار دارند که ما به آنها اعتماد کرده و برای «هیچ» با آنها مذاکره کنیم و اقتدار خودمان را بفروشیم تا آنها به اهدافشان دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز