خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

مدارک آمریکا برای متهم کردن ایران در وقایع دریای عمان غیرقابل استناد است

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۱۰

«سرگئی لاوروف» مدارک آمریکا برای متهم کردن ایران در وقایع دریای عمان را غیرقابل استناد دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه  در تازه‌ترین اظهارات خود در واکنش به ادعای حضور ایران در وقایع اخیر دریای عمان گفت: مدارکی که آمریکا برای متهم کردن ایران ارائه می‌کند، غیرقابل استناد است.  

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: ما خواستار تحقیقات دقیق و گسترده در این زمینه هستیم. این اتهام‌ها و افزایش تنش می‌تواند شرایط را به سمت تنش بیشتر هدایت کند. ما نگران افزایش تنش هستیم.

این مقام روسی در ادامه اضافه کرد: ما همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم. تنها راه حل ممکن این است که خویشتن‌داری کنیم و با انجام تحقیقات گسترده و توافق برای عادی‌سازی اوضاع، آرامش به منطقه بازخواهد گشت و امکان گفت‌وگو بین کشورهای منطقه فراهم می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راه‌حل برای وضعیت کنونی در منطقه آرامش و تقویت گفت‌وگوها بین همه کشورهای منطقه خلیج فارس است. منظور من در واقع گفت‌وگو بین کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران، با حمایت همسایگان، کشورهای عضو اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های اسلامی، پنج عضو دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز