خبرگزاری کار ایران

حاجی‌دلیگانی :

وزرای اقتصادی علی‌رغم تصویب قانون بهترشدن فضای کسب و کار آن را دنبال نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۶۹

یک نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: وزرای اقتصاد باید موانع فضای کسب و کار را شناسایی و فضا‌های انحصاری را رفع و شناسایی کنند، در صورتی‌که هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی طی تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی در صحن علنی امروز خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بابت پیگیری‌های شما درباره مسائل روز مانند معیشت و حقوق تشکر می‌کنیم، اما موضوع مهم دیگری مانند فضای کسب و کار هم باید در کنار آن پیگیری شود.

وی ادامه داد: بند ۲ اصل ۳ درباره پی ریزی اقتصاد صحیح، اصل ۲۸ درباره شغل و بند ۵ اصل ۴۳ درباره شکستن انحصار در قانون اساسی صحبت شده است، اما در حالی که ما قانون بهتر شدن فضای کسب و کار را تصویب کرده‌ایم، وزرای اقتصادی که موظف به دنبال کردن این قانون هستند در این مورد اقدامی انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: وزرای اقتصاد باید موانع فضای کسب و کار را شناسایی و فضا‌های انحصاری را رفع و شناسایی کنند در صورتی که هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه افزود: مانند انحصار موجود در بحث فارغ التصحیلان رشته حقوق یا آموزش پزشکی تخصصی که حتی هیچ هزینه‌ای برای کشور ندارد، اما کاری تاکنون صورت نگرفته است.

وی خطاب به لاریجانی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم در جلساتی که صبح‌ها با دولت برگزار می‌کنید درباره شکستن فضای انحصار در کسب و کار هم صحبت کنید تا رونق تولید بگیرد؛ زیرا رونق یعنی شغل درست ایجاد کردن برای مردم.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: شما موضوع مهمی را اشاره کردید و ما حتما زمانی را برای برگزاری یک جلسه در این مورد در هیات رئیسه پیگیری می‌کنیم، اما آقای فولادگر هم در کمیسیون ویژه متنی در این مورد را تهیه و ارائه کند تا در جلسه مطرح کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز