خبرگزاری کار ایران

عباسی در جمع خبرنگاران:

تکلیف مجلس به دولت برای ارائه گزارش به پارلمان/ هیات رئیسه از ابزارهای نظارتی خود بر بازار استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۲۸

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد گزارش سالیانه خود را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران با تشریح جلسه هیات رییسه مجلس با اشاره بر تاکید به اجرا و فعال سازی ماده ۲۳۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس این ماده رئیس‌جمهوری و وزیران دولت موظف هستند تا در مرداد ماه هر سال گزارش عملکرد سال گذشته خود و همچنین برنامه‌های سال آینده دستگاه مربوطه را به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: به منظور ارائه گزارش‌ها مطابق آیین‌نامه مذکور در گذشته فرمت مشخصی وجود نداشت که با تلاش هیات رئیسه این فرمت در حال آماده‌سازی است.

نماینده مردم املش و رودبار با توجه به نامگذاری سال جاری در راستای رونق تولید گفت: بر این اساس، مقرر شد تا هر ماه به صورت مشخص یکی از مسائل مربوط به عرصه تولید در جلسه علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. هفته گذشته مجلس در جلسه‌ای غیرعلنی به مسائل مربوط به مسکن و شهرسازی پرداخت و مقرر شد تا در تیرماه به موضوع کشاورزی پرداخته شود و مشکلات تولید، توزیع محصولات و قیمت‌گذاری در مبدا و مقصد مورد بحث و تفحص قرار گیرد.

عباسی مصوبه دیگر هیات رییسه را مربوط به بند ۸ از ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس دانست و افزود: مقرر شد تا از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در خواست دارند تا خارج از دستور جلسات علنی به ارائه موضوعاتی بپردازند، دعوت به عمل آید و شرایط صحبت آنان فراهم شود.

وی اجرای دقیق و صحیح ماده ۱۳۶ و تبصره‌های مربوط به آن را دیگر مصوبه هیات رئیسه دانست که بر پایه آن روسای قوه قضائیه و مجریه می‌توانند گزارشات خود را خارج از دستور صحن علنی در مجلس ارائه کنند.

عباسی با اشاره به اینکه امروز کشور در حال جنگ اقتصادی با دنیای استکبار است، گفت: هیات رئیسه مجلس بر لزوم استفاده بیشتر از ابزار نظارتی بر بازار در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی تاکید دارد.

همچنین سخنگوی مجلس افزود: مقرر شده است جلسات علنی مجلس علاوه بر روزی‌های یکشنبه صبح، دوشنبه صبح و سه شنبه صبح، در روزهای دوشنبه عصر هم تشکیل شود، به همین دلیل جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس در روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد. همچنین سوال از وزرا به علت تداخلی که روز یکشنبه با جلسات هیات دولت وجود دارد، به روزهای سه شنبه موکول گردیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز