خبرگزاری کار ایران

در دیدار روحانی با رئیس‌جمهور ترکیه مطرح شد؛

مخالفت تهران و آنکارا با تحریم و یکجانبه‌گرایی در روابط بین‌الملل

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۵۵

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تهران علاقه مند به توسعه روابط با ترکیه در همه عرصه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری است، گفت که باید به تلاش ها برای تقویت این همکاری ها و رساندن حجم مبادلات سالانه دو کشور به سطح مورد توافق افزوده شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در دیدار "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی سال های اخیر گام های ارزنده ای برداشته شده و این روند باید متناسب با ظرفیتها و فرصت های فراوان، شتاب بیشتری بگیرد.

روحانی همچنین همکاری های منطقه ای ایران و ترکیه را موثر، موفق و با اهمیت دانست و اظهار داشت: همکاری های دو جانبه و سه جانبه، از جمله با روسیه در حوزه مسایل منطقه ای و در روند آستانه، مبارزه با تروریسم و فرایند ثبات در سوریه بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار گفت: مناسبات ایران و ترکیه در همه عرصه ها نزدیک و رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه های دوجانبه و منطقه ای برای آنکارا بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه زمینه ها توسعه دهد.

روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با هرگونه تحریم و یکجانبه گرایی در مناسبات بین المللی تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز