خبرگزاری کار ایران

حضور هیات قضایی و حقوق بشری ایران در زوریخ

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۱۷

هیأت قضایی و حقوق بشری ایران در هشتمین دور گفتگوهای قضایی و حقوق بشری میان ایران و سوئیس، شرکت کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هیأت حقوقی و قضایی اعزامی جمهوری اسلامی ایران که به منظور ملاقات با مقامات قضایی سوئیس، روز گذشته تهران را به مقصد زوریخ ترک کرده بود، در این نشست قضایی حقوقی در چارچوب هشتمین دور گفتگوهای دوجانبه دو کشور شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در روز اول سفر سه موضوع نحوه اجرای عدالت قضایی در خصوص نوجوانان، فعالیت کانون‌های اصلاح و تربیت و سیستم عفو و مقایسه در نظامات قضایی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، بازدید از کانون اصلاح و تربیت شهر زوریخ و نحوه مدیریت آن از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

در این نشست ابتدا هیأت سوئیسی بازدیدهایی را که در تهران از مراکز کانون اصلاح و تربیت داشتند، آموزنده اعلام کردند.

همچنین موارد متعدد در خصوص میزان و تنوع فعالیت‌های انجام شده توسط سیستم قضایی کشورمان در ارتباط با جوانان و نوجوانان خصوصاً رویه حاکم قضایی بر حفظ و رعایت آبرو، شأن و موقعیت متهمان نوجوان و خانواده‌های آنها، در رابطه با فراگیری فن آوری ها و هنر آموزش‌های مختلف در طول مدت حضور در کانون‌های اصلاح و تربیت از سوی طرف سوئیسی مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس برنامه تنظیم شده هیأت قضایی دو کشور بناست در خصوص سایر موارد مورد علاقه از جمله روش‌های حل و فصل اختلافات قبل از ورود پرونده‌های حقوقی به دادگاه و اطاله دادرسی بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

نحوه کار سیستم عفو و تخفیف در کشورمان که سالانه ۱۴ بار و به مناسبت‌های مختلف اتفاق افتاده و هر بار ده ها هزار نفر مورد عفو و بخشودگی کامل یا موردی یا تخفیف مجازات قرار می‌گیرند نیز از دیگر موارد مورد توجه طرف سوئیسی بود و نحوه کارآمدی و سازوکار آن به همراه کتب و بروشورهای مربوطه در اختیار طرف سوئیسی قرار گرفت.

در چارچوب مذاکرات دوجانبه قضایی، حقوقی و همکاری‌های مربوطه طرفین قوانین و نظام‌های قضایی خود را معرفی و در این خصوص تبادل نظر می‌کنند، همچنین سعی می شود نقاط مثبت خود را مورد توجه قرار دهند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران مجموعه قوانین قضایی و رویه‌های قضایی بسیار پیشرفته‌ای دارد که از یک سو برگرفته از تفکر اسلامی نظام است و از سوی دیگر تجربیات مدرن حقوقی معاصر در آن لحاظ شده است لذا همواره دیدار قضات و حقوقدانان طرفین آثار مثبتی به همراه دارد.

در جلسه نهایی امروز پنجشنبه، همکاری‌ها در زمینه حقوق بشر در سازمان‌های بین المللی در جریان مکانیرم یو. پی. آر و همچنین موضوعات دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز