خبرگزاری کار ایران

مشروح سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت پدیده

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۳۱۴

نماینده دادستان در سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده خواست که متهمان از فرصتی که دادگاه با هدف بازگرداندن اموال سهامداران به آنان اعطا کرده، حداکثر استفاده را ببرند.

به گزارش ایلنا، سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده صبح امروز در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سید هادی منصوری در مشهد برگزار شد.

در سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده قاضی منصوری پس از اعلام رسمیت جلسه و تذکر موارد قانونی لازم از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا کیفرخواست سایر متهمین باقی مانده برای اخذ آخرین دفاع قرائت نماید.

گفتنی است در جلسه روز گذشته (دوازدهمین جلسه) پس از اظهارات نمایندگان ادارات و سازمان‌های دولتی و سخنان دادستان عمومی و انقلاب مشهد. آخرین دفاع از متهم ردیف اول پرونده یعنی محسن پهلوان مقدم اخذ و دفاعیات وکیل مدافع نامبرده در صحن علنی دادگاه استماع شد.

یکی از متهمین در پاسخ به سوالات رئیس دادگاه گفت: تمامی اقدامات در شرکت پدیده، قائم به شخص پهلوان بود و از مسئولان قضائی بخاطر اعطای فرصت برای جبران مافات به ما و همچنین حفاظت از اموال شرکت پدیده تشکر می‌کنیم. مکرراً از محسن پهلوان می‌خواستیم که با شفافیت با مسئولان قضائی همکاری کند اما این اتفاق نیفتاد.

قاضی منصوری خطاب به متهمین: از همه متهمین انتظار داشتیم از فرصت اعطایی دادگاه به آنان در جهت معرفی و بازگرداندن اموال شرکت پدیده حداکثر استفاده را ببرند که متأسفانه طبق اعلام دادستانی این اتفاق به صورت شایسته نیفتاده؛ بنابراین متهمینی از جهات مخففه مجازات بر خوردار خواهند بود که با شفافیت کامل با دادگاه همکاری کامل داشته باشند.

به دستور قاضی منصوری و با قرائت کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به عنوان مدعی العموم؛ اخذ آخرین دفاع از متهمین پرونده و دفاعیات وکلای مدافع آنان در صحن علنی دادگاه همچنان ادامه دارد.

نماینده مدعی العموم در واکنش به اظهارات برخی از متهمین گفت: متهمین باید از فرصت ارزشمندی که دادگاه با هدف بازگرداندن اموال سهام داران به آنان اعطا کرده حداکثر استفاده را ببرند و با توجه به اینکه این جلسات، جلسات اخذ آخرین دفاع از آنان است باید حسن نیت خود را برای مسئولان قضائی در عمل به اثبات برسانند.

وی همچنین با اشاره به سخنان دیروز دادستان محترم عمومی و انقلاب مشهد و نیز دستور ریاست دادگاه در زمینه برخی شیطنت‌ها در مورد پرونده پدیده در فضای مجازی گفت: با تاکید مقامات قضائی تحقیقات در این زمینه به صورت جدی در حال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام و اقدامات قانونی لازم در مورد این افراد صورت خواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز