خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

امیدوارم اینستکس در هفته‌های آتی اجرایی شود/ تلاش می‌کنیم بدون آمریکا به تعهداتمان در برجام عمل کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۷۲

هایکو ماس در گفت‌وگویی با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به منطقه از اجرایی شدن اینستکس در روزهای آتی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست مانیتور، «هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان  در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اِی‌آر‌دی، با مثبت دانستن سفر به منطقه در مورد اینستکس و دستاوردهای این سفر گفت: امیدوار هستم که اینستکس در هفته‌های آینده اجرایی شود.

وی در ادامه گفت:  طرف‌های اروپایی هر آنچه بتوانند انجام می‌دهند تا بدون آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل کنند.

 وزیر امور خارجه آلمان در ادامه افزود: من در این سفر متوجه شدم که هیچ کدام از طر‌ف‌ها نمی‌خواهند که درگیری‌ها و تشدید تنش‌های موجود باعث آغاز جنگ شود. باید برای حل مشکلات گفت‌وگو کرد و زمان دیپلماسی است.

وی گفت: من به استکهلم می‌روم و آنجا با وزیر خارجه ژاپن ملاقات می‌کنم. چهارشنبه هم با آمریکایی‌ها مذاکره خواهم کرد. ما با هم گفت‌وگو می‌کنیم و می خواهیم تنش در منطقه را کاهش دهیم . درگیری نظامی در منطقه به یک فاجعه کامل  منجر خواهد شد.

ماس  در ادامه بر لزوم حفظ برجام تاکید و در این باره خاطرنشان کرد: ما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم انتظار داریم که ایران هم به تعهدات خود پایبند باشد و بیشتر از میزانی که در توافق وجود دارد، اورانیوم را غنی نکند و اگر همه به تعهدات خودشان عمل کنند، در این صورت می‌توان توافق را حفظ کرد؛ برجام برای امنیت اروپا و جهان لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز