خبرگزاری کار ایران

کاتب در صحن علنی:

تغییر جلسات از سه‌شنبه‌ها به دوشنبه‌ها عملا کمیسیون‌ها را بی‌خاصیت کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۷۹

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: ۱۵ رئیس کمیسیون در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار برگزار نشدن جلسات در شیفت دوم و به جای آن برگزاری جلسات کمیسیون‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا کاتب در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۲۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه گفت: تذکر ماده ۱۹۵ و ۹۷ دارم، ماده ۱۹۵ آقای دکتر می فرماید که صراحت دارد اگر در جلسه علنی هر یک از همکاران تذکری نسبت به صحن علنی داشته باشند باید بلافاصله متوقف شده و تذکرات را رئیس جلسه گوش کند.

وی افزود: امروز تکرار کردم که در دستور جلسه تذکر دارم اما به آن توجه نشد، تذکرم به محضر شخص شما به ماده ۹۷ است، شخص حضرت عالی را قبول داریم و به شما رأی دادیم، از شما انتظار داریم که به آئین نامه توجه کنید، آئین نامه در ماده ۹۷ صراحت دارد اگر جلسه صبح را بخواهیم در بعدازظهر ادامه دهیم با پیشنهاد رئیس جلسه و تصویب مجلس می تواند انجام شود.

کاتب ادامه داد: ماده ۹۷ می گوید حداکثر مدت برای هر جلسه رسمی ۴ ساعت است یعنی یک روز ۴ ساعت می توانیم جلسه داشته باشیم، این ۴ ساعت یکسره و یا با فاصله تنفس می تواند انجام شود مگر در موارد ضروری که به تشخیص رئیس و تصویب مجلس خواهد رسید اگر بخواهید جلسه بعدازظهر تشکیل بدهید باید مجلس تصویب کند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای دکتر شما کاری کردید و جلسات را روز دوشنبه گذاشتید که عملا کمیسیون های مجلس یک ساعت و نیم باید جلسه داشته باشند و صحن علنی ۱۶ ساعت جلسه باید داشته باشد واقعا اگر می خواهید مجلس را از کیفیت بیندازید هیات رئیسه خودش تصمیم بگیرد. آئین نامه این را نمی گوید.

وی افزود: شما در سال ۹۷ از ما اجازه گرفتید برای تشکیل صحن علنی در روز دوشنبه، آن هم برای تا پایان سال ۹۷، ۱۵ نفر از اعضای کمیسیون شخصا نامه آوردند و گفتند که این تقاضای شما تا پایان سال ۹۷ است، آن را به حالت اول برگردانید اما پاسخی از ناحیه شما شنیده نشد، تغییر جلسه دوشنبه ها به سه شنبه ها عملا کمیسیون ها را بی خاصیت کرده است، من استدعا می کنم برای جایگاه مجلس و اینکه مجلس رسالت خود را به درستی انجام دهد این امر تغییر کند.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: آقای کاتب، این موضوع خلاف آئین نامه نبوده است و شما آن را بسط دادید چرا که ماده ۹۷ می گوید که جلسه اگر بیش از ۴ ساعت بود ما رأی گیری کنیم، اینجا یک جلسه مستقل است و قرآن قرائت می شود و مثل بقیه جلسه ها تشکیل می شود لذا استناد شما به ماده ۹۷ وارد نیست.

وی افزود: جلسات مجلس براساس نظرات هیات رئیسه تشکیل می شود و آن را تشخیص می‌دهد، ما این جا رأی گرفتیم و نمایندگان محترم به این قضیه رأی دادند، ما مباحثه نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز