خبرگزاری کار ایران

پورحسین شقلان در نطق میان دستور:

با چشم دوختن به دست اروپایی‌ها نمی‌توان به جنگ تحریم‌های ظالمانه رفت

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۱۴

یک نماینده مجلس تاکید کرد: می‌توان با یک مدیریت کارآمد و اثربخش، استفاده حداکثر از ظرفیت و توان تولید داخلی و کم کردن مشکلات مردم از روابط خارجی برای کاستن اثرات سوءتحریم‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شکور پورحسین شقلان در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود با بیان اینکه  آخرین سال عمر مجلس دهم با اعمال شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه مردم مظلوم مقارن شده است که هدف استکبار جهانی از اعمال این تحریم‌ها، تضعیف عوامل چهارگانه شامل اقتدار ملی شامل انسجام ملی، قدرت منطقه‌ای، قدرت انرژی و قدرت دفاعی است لذا در درجه نخست توجه همکارانم و دولت را به مسئولیت تاریخی دولت و مجلس در این سال سرنوشت‌ساز جلب می‌کنم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مقامات دولتی باید قبول کنند صرفا با INSTEX  و چشم دوختن به دست اروپایی‌ها نمی‌توان به جنگ تحریم‌های ظالمانه رفت، گفت: لذا مطلقا به این امر نیازی نداریم بلکه می‌توان با یک مدیریت کارآمد و اثربخش، استفاده حداکثر از ظرفیت و توان تولید داخلی و کم کردن مشکلات مردم از روابط خارجی برای کاستن اثرات سوءتحریم‌ها استفاده کرد.

وی با وجود وزراتخانه عریض و طویلی به نام جهاد کشاورزی هیچ‌کس سکان‌دار هدایت بخش کشاورزی و کشاورزان مظلوم ایران نیست و این وزارتخانه نتوانسته سیاست‌های کشاورزی قابل‌دفاعی از خود ارائه کند، افزود: این وزارتخانه تاکنون قادر نبوده تفکیک میزان نیاز بازارهای داخلی را به مسئولان کشاورزی و صادرات محصول مازاد را به بازارهای بین‌المللی به کشاورزان تبیین و مدیریت کند.

این نماینده مجلس  اضافه کرد: تعجب می‌کنم از اینکه می‌بینم که اگر گاها تمام مزارع زیر کشت ایران به یک محصولاتی مانند سیر، گوجه فرهنگی، پیاز و سیب‌زمینی  اختصاص یافته احدالناسی از این وزارتخانه نیست که جلوی آن را گرفته یا براساس یک تحلیل علمی از آن دفاع کند.

پورحسین شقلان تاکیدذ کرد: متاسفانه بخش کشاورزی در ایران یله و رها است و هیچ صاحبی ندارد تا جایی که امروز کشاورزان سیرکار مغان تمام زندگی خود را باخته و به مرحله هلاکت رسیده‌اند.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی در سایر بخش‌های اقتصادی کشور اثرات تحریم‌ها را چندین برابر کرده است، اظهار کرد: همکاران محترم و مردم شریف حوزه انتخابیه شاهد و ناظر هستند که چندین بار از همین تریبون خطاب به مقامات و وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است که شهرستان پارس‌آباد با جاده‌های عصر هجری و قجری با دارا بودن بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای بیشترین تلافات و مرگ و میر جاده‌های ایران را متحمل می‌شوند و خسارات بسیاری می‌بیند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس بیان کرد: شهرستانی که با مرکز استان حتی یک کیلومتر جاده سخره‌ای ندارد و کل مسیر از بافت خاک نرم و زمین همواره تشکیل شده و با ساده‌ترین ادوات و ماشین‌آلات قابل مسیرسازی است مگر چقدر هزینه دارد باید این همه تصادفات مرگ بار را متحمل شده باشند.  

وی مجلس با طرح این پرسش مبنی براینکه توجیه مقامات و برنامه‌ریزان برای هزینه‌های چند ۱۰ میلیاردی برای احداث جاده یک کوره ده بی‌اعتنایی به شهرستانی این حجم بالای گردشگر چیست؟، اضافه کرد: عدم تمایز شرایط تحریمی و غیرتحریمی موضوع دیگری است که باید به آن تاکید کنم؛ ظاهرا برای مدیران و مقامات اجرای کشور شرایط غیر تحریمی با تحریمی نداشته و حتی بلاعکس است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است از الزامات شرایط تحریمی بالا بودن حجم تلاش و کاستن از زمان اجرای پروژه‌ها است، مطرح کرد: سوال من این است که اگر قرار باشد در شرایط تحریمی ۶۳ هزار هکتار زمین دیم به آبی تبدیل شود و به طور میانگین راندمان در محصول استراتژیکی مانند گندم افزایش یابد و به همان میزان امکان کشت محصول دوم فراهم شود، حساب کنید؛ در هر سال تاخیر در اهداف بهره‌برداری پروژه چقدر در تحقق اهداف دشمن کمک می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز