خبرگزاری کار ایران

بهرامی خبر داد؛

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۸۱۲

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده در شعب بدوی دیوان، شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه می‌باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی عید سعید فطر را پاداش خداوند متعال به مؤمنان، روزه داران و شب زنده دارانی که توفیق عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را بار دیگر در کارنامه اعمالشان به ثبت رسانده اند و به تهذیب و تزکیه نفس خود پرداختند دانست و افزود: فطر، تجلی یک ماه بندگی و اطاعت پروردگار متعال و شست وشوی جان در نهر پاک رمضان است. عید توفیق بر طاعت و عبادت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان و عید زیبایی های معنوی و عید بشارت و سعادت و عید خداجویی و خداپرستی و خداترسی است.

 وی افزود: انسانی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرد می تواند همراه با امساک از خوردن و آشامیدن تمام اعضا و جوارحش  را از گناه مصون بدارد و وقتی این گونه عمل کند یک روزه مقبول خواهد داشت و این معنای تقوای الهی است که خداوند متعال می فرماید روزه سبب تقوای الهی می شود همین مساله مقدمه ای می شود که انسان تقوا پیدا کند و این تقوا را باید ادامه دهد که فقط منحصر در ماه مبارک رمضان نباشد بلکه در ماه های دیگر هم این پرهیزکاری را ادامه دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دیوان اشاره کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی برای هر پرونده در شعب بدوی در سال ۹۶ هشت ماه بود که در سال گذشته به حدود ۶ ماه کاهش پیدا کرده و در شعب تجدیدنظر نیز این میانگین زمانی ۱۹۷ روز در سال ۹۶ بوده که به ۱۵۰ روز در سال ۹۷ کاهش یافته و این ناشی از تلاش جدی قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی افزود: البته در صددیم متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها واقعی شود و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که رسیدگی هر پرونده در شعب بدوی حداکثر شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه باشد که اگر به این هدف برسیم مدت زمان رسیدگی یک پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان ۱۱ ماه و یا حداکثر یک سال خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری به راه اندازی سامانه رای صحیح اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم  برای جلوگیری از تعارض آراء، در مورد تمامی موضوعاتی که در دیوان شکایت می شود براساس قوانین و مقررات رای صحیح را استخراج کنیم تا از این طریق از تعارض جلوگیری شود و صحت آراء در دیوان ملموس تر شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان با اشاره به شرایط  و جایگاه مطلوب  دیوان عدالت اداری در جامعه و تاثیرگذاری آرای آن در تصمیم گیری سازمان های دولتی، گفت: صحت و کیفیت آراء صادره باید به قدری بالا باشد که بتوانیم از آراء دیوان دفاع کنیم و پای رای خود بایستیم و الحمدلله این ظرفیت در حال حاضر در دیوان عدالت اداری وجود دارد و در تلاش هستیم که کیفیت و کمیت آرای دیوان را روز به روز افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز