خبرگزاری کار ایران

مهره‌های کلیدی پاستور دست به کار شدند؛

از تلاش برای پس گرفتن استعفای وزیر آموزش و پرورش تا تکاپو برای معرفی گزینه جایگزین بطحایی

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۴۵۰

با انتشار خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش، اخبار حکایت از تلاش برخی اعضای کابینه برای جایگزینی گزینه خود به جای وزیر مستعفی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در حالی‌که صبح امروز خبر استعفای سیدمحمد بطحائی در فضای رسانه‌ای مطرح و عدم حمایت دولت از رتبه‌بندی معلمان و عدم پرداخت معوقات فرهنگیان از دلایل این استعفا عنوان شد؛ دقایقی پیش هم خبر تایید این استعفا از سوی رئیس‌جمهور به گوش رسید. 

بر همین اساس یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اعلام این خبر که برخی اعضای کابینه درصدد صحبت با وزیر آموزش و پرورش برای پس گرفتن استعفا هستند اما گویا اراده‌هایی در دولت و در دفتر رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌های جانشین بطحایی هستند. 

این منبع همچنین با نام بردن از یکی از معاونان وزیر آموزش و پروش که سال ۹۶ نیز به عنوان گزینه وزرات مطرح می شد، گفت: یکی از احزاب سیاسی که خود را اثرگذارترین حزب در روی کار آمدن حسن روحانی می‌داند و در سال‌های اخیر تلاش کرده تا حد ممکن از دولت اصلاح‌طلب‌زدایی کند این بار هم در تلاش است تا با تحت فشار دادن وزرای دولت نیروهای نزدیک به خود را وارد کابینه کند. 

انتشار خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش در آستانه امتحابات پایان ترم دانش‌آموزان نگرانی‌هایی را بین فرهنگیان ایجاد کرده‌ است.

در این میان برخی تلاش می‌کنند تا این استعفا با فیلم‌های منتشر شده از برخی مدارس مرتبط دانسته و عده دیگری هم انتخابات مجلس و پایان مهلت استعفا برای کاندیداتوری در این انتخابات را عامل این اقدام بطحایی می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز