خبرگزاری کار ایران

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا اگر مشتاق مذاکره است، به تعهداتش بازگردد/ با سیاست تهدید و تحریم نمی‌توان مذاکره کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۹۱

یک عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به سخنان پومپئو مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت:‌ ایالات متحده اگر مشتاق مذاکره با ایران است به تعهداتش بازگردد.

سیدحسین نقویحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایالات متحده حاضر است بدون پیش‌شرط با ایران پای میز مذاکره بنشیند،‌ گفت: آمریکایی‌ها در گذشته هم این پیغام را داده بودند، بنابراین این مساله موضوع جدیدی نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با اعمال سیاست چماق و هویچ می‌خواهند به هدف‌شان که کشاندن ایران پای میز مذاکره است، برسند.

وی ادامه داد: ایالات متحده ابتدا شرط و شروط گذاشت، سپس ناوهایش را حرکت داد و به خلیج فارس آورد و سعی کرد جنگ روانی را با دادن شماره تلفن ایجاد و دست آخر هم واسطه‌ای برای برپایی مذاکره تراشید اما مشاهده کرد که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را دنبال می‌کند و فریب این بازی‌ها و سیاست‌های هویج و چماق را نمی‌خورد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها در یک گام عقب‌نشینی کرده طرح مذاکره بدون پیش شرط را مطرح می‌کند تا به هدفشان برسند، اما باید بداند جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مذاکره را در دستور کار ندارد و ایالات متحده را قابل اعتماد نمی‌داند و تا رفتار این دولت تغییر نکند هیچ صحبتی در میان نخواهد بود.

وی در خصوص این تغییر رفتار در دولت آمریکا بیان کرد: یکبار با آمریکایی‌ها مذاکره و توافق کردیم، توافقی که شاید اکثر ملت ایران نسبت به آن نقد داشتند، ما خودمان هم نسبت به آن انتقاداتی داشتیم اما تصمیم نظام این بود که این مقوله انجام شود و برجام با آن شروطی که مقام معظم رهبری داشت در مجلس به تصویب رسید.

نقویحسینی خاطرنشان کرد: مشاهده کردید که مقام‌های آمریکایی زیر برجام زدند این نشان‌دهنده آن است که آنان قابل اعتماد نیستند، لذا اگر آمریکایی‌ها مشتاق مذاکره هستند باید به تعهدات‌شان بازگردند.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و همان‌طور که گفتم به هیچ عنوان مذاکره در دستور کار ایران قرار نخواهد گرفت، این کشور باید دست از تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه‌اش بردارد؛ جای سوال است که چرا این تحریم‌ها را اعمال می‌کند. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با سیاست تهدید و تحریم هیچکس مذاکره نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز