خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی آقایان می‌خواهند با رانت، زندگی پس از دوران نمایندگی را ادامه دهند/ وقتی از پارلمان خارج شدم یک پراید قسطی داشتم

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۳۱۳

نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز شأن مجلس انقدر متزلزل شده و در افکار عمومی انقدر جایگاه پایینی پیدا کرده؛ بخش عمده آن برمی‌گردد به عواملی که باعث شکل‌گیری چنین مجلسی شده است. متاسفانه کسانی که فقط هویت خود را از نمایندگی مجلس می‌گیرند و می‌دانند بعد از گذشت دوران مجلس طبیعتا هیچ کار جدی برای آنها وجود ندارد، سعی می‌کنند برای ادامه زندگی پس از دوران مجلس برای خود کاری را دست و پا کنند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به اخباری که حکایت از برخی امتیازگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و باج‌خواهی آنها از اعضای کابینه دارد، با تاکید بر اینکه امروز جامعه نسبت به مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور بدبین شده است و شاید به همین دلیل صحبت از این‌گونه مسائل بیشتر جامعه را از نهاد قوه مقننه دور کند،‌ گفت: می‌دانیم که این مساله کم و بیش در مجالس ما وجود دارد. البته بنده نماینده مجلس بودم و وقتی از پارلمان خارج شدم یک پراید قسطی داشتم. همیشه در مجلس این مساله وجود داشته که برخی از نمایندگان کاسب بودند و برخی وظایف نمایندگی خود را انجام می‌دادند. 

وی ادامه داد: متاسفانه مساله فساد و رانت در سال‌های اخیر بیشتر شده و یکی از مشکلات بزرگ، وجود انتخابات غیرحزبی و نظارت‌ها است که باعث شده بسیاری از چهره‌های شایسته وارد مجلس نشوند و برخی افرادی که شأن و جایگاه نمایندگی را رعایت نمی‌کنند و تنها به دلیل برخی مناسبات منطقه‌ای وارد مجلس شده‌اند، در این جایگاه حضور پیدا کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز شأن مجلس انقدر متزلزل شده و در افکار عمومی انقدر جایگاه پایینی پیدا کرده؛ بخش عمده آن برمی‌گردد به عواملی که باعث شکل‌گیری چنین مجلسی شده است. متاسفانه کسانی که فقط هویت خود را از نمایندگی مجلس می‌گیرند و می‌دانند بعد از گذشت دوران مجلس طبیعتا هیچ کار جدی برای آنها وجود ندارد، سعی می‌کنند برای ادامه زندگی پس از دوران مجلس برای خود کاری را دست و پا کنند.

وی افزود: به همین دلیل این افراد یا بعضا به دنبال پست‌های مشاوره و معاونت در مجموعه دولت هستند یا اینکه بدتر از آن به دنبال برخی رانت‌های اقتصادی هستند تا به هر صورت و با رانت بتوانند سیستم زندگی خود را به شکل گذشته ادامه دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این یکی از آفت‌های عدم شایسته‌سالاری است و تا زمانی که ملاک برای حضور افراد در جایگاهی همچون نمایندگی مجلس تبعیت از یک نگاه خاص و رعایت کردن یک سری خطوط قرمز خودساخته باشد، این اتفاقات در مجلس ادامه پیدا خواهد کرد.

تاجرنیا با اشاره به این موضوع که شورای نگهبان وجود برخی افراد در مجلس را ناشی از وجود عدم امکانات برای بررسی و نظارت بیشتر عنوان می‌کند هم گفت: در این مواقع شورای نگهبان مسائل و موضوعات را مصادره به مطلوب می‌کند. این شورا باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: شما باید در جامعه نظارت را قانونی انجام دهید اما در طرف دیگر هم اجازه دهید همه افراد امکان حضور در انتخابات را پیدا کنند و در عین حال گردش آزاد اطلاعات باشد تا مردم با علم بر این اطلاعات در انتخابات شرکت کنند. مطمئن باشید افکار عمومی مردم هیچ‌گاه به یک فرد فاسد جایگاه نخواهد داد. متاسفانه در برخورد با مسائل فساد هم یک مدل از برخورد دوگانه را تجربه می‌کنیم.

تاجرنیا گفت: فرد وارد شده به مجلس باید یک چهره موجه باشد که بعد از پایان دوره نمایندگی به شغل و رسالت پیشین خود برگردد و برای خودش یک شخصیت داشته باشد و همه هویت خود را از جایگاه نمایندگی نگرفته باشد. متاسفانه خیلی از این افراد بدون جایگاه نمایندگی و شغل دولتی نمی‌توانند خود را اثبات کنند. اگر کسی بداند استادی دانشگاه، معلمی یا شغلی که در آن شایستگی دارد، دارای جایگاه بالا است؛ به دنبال این نمی‌رود که با هر وسیله و روشی برای خود جایگاه به دست بیاورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز