خبرگزاری کار ایران

نامزدهای امروز انتخابات هیأت رئیسه مجلس چه کسانی هستند؛

لاریجانی نامزد نهایی دو فراکسیون مستقلان ولایی و ولایی / عارف امید فراکسیون امید

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۲۲۷

تا ساعتی دیگر انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای یک‌سال آینده مجلس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی درحالی آغاز می‌شود که تمامی اتفاقات تحت تاثیر انتخابات هیأت رئیسه مجلس خواهد بود.

بر طبق اعلام قبلی هیأت رئیسه فعلی امروز قرار است که رئیس، نواب رئیس، دبیران و کارپردازان یک سال آینده مجلس انتخابات شوند. سه فراکسیون فعلی مجلس اسامی نامزدها خود را روز گذشته اعلام کردهاند.

فراکسیون امید به رسم هر ساله خود محمدرضا عارف را به عنوان نامزد ریاست، محمد وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، علیرضا رحیمی، بهروز بنیادی، فاطمه سعیدی و رضا کریمی برای کرسی دبیری هیأت رئیسه انتخاب و  عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی و سیدمهدی مقدسی برای جایگاه کارپردازی معرفی کرده است.

گفت میشود فراکسیون مستقلان ولایی نزدیک به لاریجانی و ولایی با یکدیگر ائتلاف کرده برای سایر کرسی‌های دیگر نامزد معرفی کرده‌اند.

فراکسیون مستقلان ولایی برای ریاست نامزدی را معرفی نکرده است و برای نواب محمد حسین فرهنگی، عبدالرضا مصری . کارپردازان اسدالله عباسی، دبیران احمد امیر آبادی فراهانی، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، اکبر رنجبرزاده را معرفی کرده است.

فراکسیون ولایی علی لاریجانی را برای ریاست، بهروز نعمتی و محمد آشوری تازیانی را برای دبیری و غلامرضا کاتب، رسول خضری و سمیه محمودی را معرفی کرده است.

بر این اساس قرار است بر طبق توافق قبلی میان دو فراکسیون مستقلین ولایی و ولایی کرسی‌های هیأت رئیسه پنج به هفت تقسیم میان‌شان تقسیم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز