خبرگزاری کار ایران

موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

رئیس قوه قضائیه با برهم زنندگان اقتصاد کشور برخورد قاطع و انقلابی کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۵۷

امام جمعه موقت تهران خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: با زمین خواران و عوامل تولید و توزیع مواد مخدر و عوامل قاچاق کالا به داخل کشور به ویژه مشروبات الکلی و غارت گران جنگل‌ها و منابع طبیعی و آب‌های زیر زمینی برخورد قاطع و انقلابی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: از خداوند بخواهیم که عادت توبه و تقوا را به ما بدهد. همت ما این نباشد که فقط دعاهای مختلف را بخوانیم چراکه شرط اصلی آن توجه به مضامین این دعاها است. باید از خدا بخواهیم ما را به بهترین حالت شب قدر برساند. آن حال حالت توبه است. باید به خود بیاییم که چه کرده‌ایم و به کجا خواهیم رفت و عاقبت ما چه خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در لیالی قدر باید بکوشیم حال توبه و رجوع به خدا داشته باشیم. باید وضع خود را بنگریم و خود را اصلاح کنیم. باید با گریه به خود بیاییم. بیشتر ناله جهنمی‌ها این است که می‌خواستیم این کارها را کنیم اما به تاخیر انداختیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به آقای رئیسی چند سفارش دارم. این‌هایی که اقتصاد کشور را به هم ریختند و کشور را از این بابت دچار مشکل کرده‌اند به این‌ها برسید. زمین خواران و عوامل تولید و توزیع مواد مخدر و عوامل کاچاق کالا به داخل کشور به ویژه مشروبات الکلی و غارت گران جنگل‌ها و منابع طبیعی و آب‌های زیر زمینی با این‌ها برخورد قاطع و انقلابی شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: امروز سوم خرداد و روز حماسه فتح خرمشهر و فصل زرینی در انقلاب ما است. خرمشهر در آبان ۵۹ به تصرف بعثی‌ها درآمد و این وطن حدود ۱۹ ماه در اختیار آنها بود. این شهر را به دژی فرو ناپذیر تبدیل کرده بودند و خبرنگاران جمعی از کشورهای مختلف دعوت شدند و این‌ها آمدند از این شهر دیدن کردند و اعلام کردند که نفوذ در این خطوط دفاعی و شکستن این استحکامات توسط ایران غیر ممکن است و امکان ندارد ایران بتواند نفوذ کند.

موحدی کرمانی اظهار داشت: صدام آن ملعون مغرور گفته بود ایرانیان اگر خرمشهر را فتح کنند من کلید بصره را به آنان خواهم داد اما این غیر ممکن در برابر مقاومت مردم شجاع و مبارز ممکن شد و مجاهدان جان‌ برکف به آن ارتش وارد شدند و خرمشهر به آغوش کشور برگشت و ما هزاران شهید و مجروح دادیم.

نایب رئیس‌ دوم مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام(ره)‌گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. امریکا بعد از سه روز سکوت در تاریخ ۵ خرداد ناچار شد اعلام کند ماشین نظامی ایران اعجاب آور بود. حماسه بزرگ سوم خرداد یک الگو در همه عرصه‌ها است. وقتی ملتی پایدار بود و به داشته‌های خود متکی شد این ملت پیروز همه صحنه‌ها است.

رئیس جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: جمعه آینده روز جهانی قدس است و این روز نماد وحدت امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله اول مسلمانان برخواسته‌اند. روز قدس متعلق به یک ملت نیست بلکه روز تقابل حق و باطل است و روز ستیز مستضعفان با مستکبران است.

وی افزود: در هفته اکرام یتیمان قرار داریم. جایگاه انفاق بر کسی پوشیده نیست و این موضوع اهمیت والایی در آموزه‌های قرآنی دارد. کمال آدمی به این اصل استوار است که به بندگان خدا کمک شود. سیره رسول اکرم رسیدگی به محرومان جامعه بوده است. این مساله در شرایط کنونی اقتصادی که زندگی برای محرومان دشوارتر شده اهمیت مضاغفی دارد. آن‌هایی که تمکن دارند از این موضوع نباید غفلت کنند.

موحدی کرمانی در خطبه اول نمازجمعه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما اگر می‌خواهید سال آینده نمایشگاه کتاب داشته باشید دست به کار شوید و به کشورهایی که کتاب‌هایشان را مثل سیل سرازیر می‌کنند زمان دهید و بگویید در این زمان این‌ها را دست ما برسانید تا ما تک‌تک این کتاب‌ها را مطالعه کنیم و اگر نکته‌های انحرافی داشت ما جواب این را تهیه و مکتوب و پیوست کنیم. اگر می‌خواهید نمایشگاه شما خداپسند باشد راهش این است و افراد مطلع را به کار بگیرید و هرکجای آن گمراه کننده بود جواب درست را بنویسند و پیوست کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز