خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اصلاحات هنوز حرف اول را در جامعه می‌زند/ باید در محدودیت‌های ایجاد شده برای سرمایه‌های نظام، تجدیدنظر شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۵۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کسانی که نافی اصلاحات هستند با شیوه‌های خشن و عدم ارائه عملکرد مطلوب نتوانستند خود را در میان مردم جای دهند اگر این افراد اخلاق‌مداری را ارائه می‌کردند، شاید جایی برای اصولگرایی هم در میان مردم باز می‌شد.

اشرف بروجردی  فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب  در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره عملکرد جریان اصلاحات در طول ۲۲ سال گذشته گفت: اصلاحات به عنوان یک بنیان اساسی شناخته می‌شود و با هیچ تغییری نمی‌توان آن را متزلزل کرد.

وی درباره مخالفان جریان اصلاحات گفت: برخی افراد  با جریان اصلاحات مشکل دارند اما به بنیان و اساس این گفتمات هیچ توجهی ندارند و به دنبال تضعیف آن هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تغییراتی که طی سال‌های اخیر در بدنه اصلاحات انجام گرفته است بیان کرد: برخی افراد اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داده‌اند اما باید بدانیم که این فشارها چیزی از ماهیت اصلاحات کم نمی‌کند و عده‌ای که شناخت کمی از اصلاحات دارند، دچار دوگانگی می‌شوند و از مواضع خود نسبت به این جریان عدول می‌کنند.

بروجردی با اشاره به سالگرد دوم خرداد گفت: خاتمی نماد اصلاحات است و همانطور که گفتم اصلاحات یک خط باور  و چارچوب معینی دارد و  جریان اصلاحات با خاتمی  شناخته می‌شود؛ اخلاق‌مداری، عدم خط‌کشی‌های خاص،  باورهای اجتماعی و اقتصادی در کنار  حفظ کرامت ‌های انسانی از جمله ویژگی‌های بارز خاتمی هستند.

وی ادامه داد: اصل اصلاحات توانسته گفتمان خاصی را در میان آحاد مردم ایجاد کند توجه این جریان منوط به گروه خاصی نیست بلکه به دنبال این هستیم تا مبانی اصلاحات را در لایحه‌های زیرین جامعه و در میان آحاد مردم نهادینه کنیم.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: کسانی که نافی اصلاحات هستند با شیوه‌های خشن و عدم ارائه عملکرد مطلوب نتوانستند خود را در میان مردم جای دهند اگر این افراد اخلاق‌مداری را ارائه می‌کردند، شاید جایی برای اصولگرایی هم در میان مردم باز می‌شد.

وی افزود: گفتمانی که مقابل اصلاحات وجود دارد به دلیل آنکه همواره خود را برتر دیده و با بیانات خشن و حصر در مقابل اصلاحات ایستاده نتوانسته خود را در میان مردم جای دهد و همین موارد سبب شده تا  اصلاحات هنوز حرف اول را در جامعه بزند.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره حماسه دوم خرداد گفت: به گواه تاریخ و مردم، ۸ سال ریاست جمهوری آقای خاتمی  یکی از طلایی‌ترن دوره‌های ایران بوده است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین افراد انقلاب اسلامی ایران  آقای خاتمی است و به واسطه ۸ سال ریاست جمهوری خود توانست نگاه مخالفان ایران را تغییر دهد و دوران طلایی او در تاریخ ۲ خرداد ثبت شده است.

ناصری با اشاره به محدودیت‌های خاتمی اظهار کرد: محبوبیت خاتمی در میان مردم و علاقه آحاد مردم به او برای همگان مسلم است و هرچه محدودیت‌ها افزایش پیدا کرده محبوبیت او هم بیشتر شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پس از سال  ۸۸ هم خاتمی خط اعتدال را در پیش گرفت و مردم را برای انتخابات اردیبشهت ماه دعوت کرد اما برخی از افرادی که با او مخالف هستند بدون توجه به علایق مردم خواستار افزایش محدودیت‌ها هستند در حالیکه باید در سالگرد این حماسه تاریخی در محدودیت‌های ایجاد شده برای سرمایه‌های نظام، تجدیدنظر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز