خبرگزاری کار ایران

جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد؛

پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد/ احتمال تمدید دوباره تعلیق حضور ایران در لیست کشورهای غیرهمکار

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۷۶

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: حداکثر تا پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به CFT و پالرمو رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، لعیا جنیدی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؛ اظهارکرد: از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب شد و آیین نامه‌هایش هم تصویب شد. دو لایحه مربوط به الحاق به معاهده‌های پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

 جنیدی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است؛ تصریح کرد: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال می‌شود، باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: حداکثر تا همین پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع رسیدگی کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در ارتباط با امکان تمدید مهلت ایران از سوی FATF گفت: بر اساس دو قانونی که قبلا تصویب شده یعنی قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم قدم‌های حقوقی برقرارشده است. دو لایحه مربوط به معاهدات دیگر مانده است. احتمالش هست که بار دیگر تعلیق ایران از لیست کشورهای غیرهمکار را تمدید کنند. به هر حال همیشه باید این طور فرض کنیم که خطر عدم تمدید صفر نیست این خطر اگر درصدش خیلی بالا نباشد، باید از آن دوری کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو‌ توضیحاتی در ارتباط با پیگیری‌های ایران از محاکم بین‌المللی در رابطه با نقض قوانین بین‌المللی آمریکا علیه ایران ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز