خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در نطق میان دستور:

هر سه فراکسیون ائتلاف کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۳۶

یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی گفت: همه ما سه سال در کنار هم با یکدیگر کار کردیم و هیأت رئیسه در حد بضاعت خود تلاش‌هایی کرده است. شهادت می‌دهم که کم و کاستی از جانب هیأت رئیسه وجود نداشته، پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلاف کنیم تا یک سال باقیمانده نیز استمرار خدمت هیأت رئیسه مجلس را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود،گفت: طبق آمار سازمان ملل بیش از ۲۵۰ هزار نفر در یمن به شهادت رسیده‌اند لذا این کشتار بزرگ را محکوم می‌کنیم. باید یادآور شد مسئولیت این جنایات با دولت عربستان و حامیانش به ویژه آمریکا و انگلیس است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت آمریکا با نقض برجام و خروج از پیمان‌های بین‌المللی نشان داد که نه تنها برای ایران بلکه برای دنیا غیر قابل اعتماد است. راه مقابله با ظلم‌های آمریکا، مقاومت هوشمندانه است. همانطور که آمریکا در جنگ های منطقه‌ای و در هشت سال دفاع مقدس با شکست روبرو شد مطمئنا در این جنگ اقتصادی نیز در برابر مردم ایران شکست خواهند خورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: در قانون بودجه امسال تصویب کردیم که ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی صرف کالاهای اساسی مردم شود. ابتدا باید مشخص شود چه میزان از ۱۴ میلیارد دلار قرار است چقدر پرداخت شود؟ این مبالغ به چه کالاهایی اختصاص یافته می‌شود و در نهایت خروجی چه خواهد شد. یکبار دیگر نیز گفته بودم که این مبلغ معادل ۵۳ هزار میلیارد تومان است لذا مردم باید کالاهای مذکور را با چه قیمتی خریداری کنند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چای تشکر می‌کنم، اما قیمت برگ سبز چای هنوز برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست. شرایط اقتصادی عرضه برای کارخانه‌داران فراهم است، اما این شرایط برای کشاورزان اقتصادی نیست. در این رابطه استاندار گیلان گام‌هایی برداشته است که کافی نیست و باید تصمیماتی جدی‌تر گرفته شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما به یک عده و شما به عده‌ای دیگر زمین دادید تا برای امری سرمایه گذاری کنند. نمی‌خواهم عنوان کنم که رانت و فساد این اقدام را فرا گرفته است اما عده‌ای زمین گرفته‌اند که خدمت کنند اما این کار را نکردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین باید این زمین‌ها پس گرفته شود زیرا این زمین‌ها مال بیت‌المال است. من بارها گفته‌ام از طرف دیگر وزارت جهاد به دنبال مالکیت بر زمین‌هایی است که سال‌های سال روستاییان آنها را در تصرف دارند. این روستاییان در اندک زمینی در حال کشاورزی هستند که وزارت جهاد می‌خواهد زمین کوچک آنها را بگیرد. مردم حوزه انتخابیه لنگرود را که مورد کشاورزی قرار داده اند می خواهید پس بگیرید اما حاضر نیستید افرادی که از راه نا مشروع زمین گرفته اند، زمینشان را پس بگیرد.

بائوج لاهوتی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، افزود: تسریع در ساخت پل کنارگذر چمخاله به رودسر، افتتاح بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی لنگرود، تکمیل بندر چمخاله، سد در حال احداث حوزه انتخابیه و غیره از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. روستاهای ما از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی دارد اما ما ۱۰۰۰ میلیمتر بارندگی داریم و نباید مشکل آبرسانی داشته باشیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: درخواست می شود در تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی تسریع شود. همچنین  در پرداخت دوم وام‌های روستایی اقدام شود.  ۱۸ هزار میلیارد پول جمع شد اما هنوز ۷,۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده است و در چنین شرایطی ما صحبت از اشتغال می‌زنیم. شهرک صنعتی یعقوبیه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همه ما سه سال در کنار هم با یکدیگر کار کردیم و هیأت رئیسه در حد بضاعت خود تلاش‌هایی کرده است. شهادت می‌دهم که کم و کاستی از جانب هیأت رئیسه وجود نداشته، پیشنهاد می‌کنم که هر سه فراکسیون ائتلاف کنیم تا یک سال باقیمانده نیز استمرار خدمت هیأت رئیسه مجلس را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز