خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال نانواکناری:

دفن زباله یکی از مشکلات زیست‌محیطی کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۷۰

وزیر کشور در پاسخ به سوال نماینده مردم بابلسر گفت: روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود که رقم بالایی است، ما قانون مدیریت پسماند را در این زمینه داریم که طبق آن دستگاه‌های متعدد مسئولیت دارند که این مصوبه را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در صحن علنی مجلس به سوال ولی اله نانواکناری درمورد دپوی زباله در نواحی شهری استان مازندران پاسخ داد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال این نماینده گفت: دپوی زباله از مشکلات و معضلات دیرهنگامی است که این مناطق با آن مواجه هستند، با توجه به شرایط خاص این مناطق دفن زباله دچار مشکل است البته این یکی از مشکلات زیست محیطی کشور است. اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است، روزانه ۵۸ هزار تن پسماند در کشور تولید می شود که رقم بالایی است، ما قانون مدیریت پسماند را در این زمینه داریم که طبق آن دستگاه های متعدد مسوولیت دارند که این مصوبه را اجرا کنند.

وی اظهار داشت: در وزارت کشور نیز آیین نامه‌های اجرایی برای این قانون تامین شده است و سازمان حفاظت محیط زیست مسوولیت و نظارت بر حسن اجرای این قانون را بر عهده دارد. ۲۸۴ منطقه برای مدیریت پسماند در کشور در نظر گرفته شده است که ۱۱۰ مورد واحد زباله سوز، ۱۱ مورد واحد بی هوازی، ۱۲۰ واحد پردازش و کمپوست و ۲۶۴ مورد هم دفن پسماند در کشور داریم. یکی از موضوعات مهم در مدیریت پسماند کشور مشارکت بخش خصوصی است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: با توجه به حجم انبوه پسماند کشور، منابع دولتی پاسخگو نخواهند بود ضمن این که پسماند از نظر اقتصادی قابل توجیه است و می توان با کمک مردم و بخش خصوصی توجیه اقتصادی این موضوع را عملیاتی کند. دولت برای مدیریت پسماند لایحه ای به مجلس ارائه کرده که هنوز بررسی نشده انتظار داریم مجلس این لایحه را در دستور کار قرار دهد.

رحمانی فضلی ادامه داد: لایحه پیشنهادی دولت به مجلس می‌تواند راه را برای همه کلان شهرها در این زمینه باز کند چون این موضوعی اقتصادی است. موضوع جمع‌آوری پسماندها موضوعی بین بخشی است و مسئولیت مستقیم جمع آوری زباله‌ها با وزارت کشور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز