خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه فنلاند در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم در جهان متمدن جایگاهی ندارد/ تصمیمات ترامپ موضع تندروها در ایران را تقویت می‌کند/ آمریکا راه‌های مذاکره را بسته است/ ترامپ کودکی است که هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۳۶

استاد علوم سیاسی دانشگاه فنلاند با تاکید بر غیرقانونی بودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ترامپ را فردی دانست که با سیاست خارجه اشتباه خود عامل افزایش تنش در منطقه است.

تومو مِلاسو، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه تامپر فنلاند است. وی سال‌ها در حوزه‌های تاریخ سیاسی، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، اسلام سیاسی و جهان سوم تحقیق و تدریس کرده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نظرات خود را در مورد تصممیات اخیر دولت ترامپ و افزایش تنش‌ها مطرح کرده‌ است.

تحریم در جهان متمدن جایگاهی ندارد

تومو مِلاسو در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با ابراز تاسف در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: قربانی این تصمیمات مردم ایران هستند؛ مردم بی‌گناهی که قربانی این تصمیمات غیرمسئولانه و تجاوزکارانه می‌شوند. تحریم در جهان متمدن جایگاهی ندارد.  

تحریم‌های ترامپ مصداق کامل جرم و جنایت است

وی در ادامه تصمیمات اخیر ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و در این باره گفت: من تصمیمات ترامپ را اصلا توجیه نمی‌کنم و با این تصممیات کاملا مخالفم. تصور می‌کنم این تصمیمات نه تنها توجیه ندارد و غیر قانونی است، بلکه مصداق کامل یک جرم و جنایت است.

تنش‌های کنونی نتیجه تصمیمات غلط ترامپ است

استاد دانشگاه تامپر فنلاند یادآور شد: معتقدم تمام تصمیمات اخیر ترامپ می‌تواند عواقب سنگینی برای تمام جهان داشته باشد. ترامپ اخیرا سپاه ایران را یک گروه تروریستی نامید و این اقدام کاملا اشتباه و از هر نظر غلط است. ترامپ در واقع برای تصمیمات خود هیچ توجیهی ندارد. من تنش‌های کنونی را نتیجه تصمیمات غلط ترامپ می‌دانم. روزی که ترامپ سپاه ایران را تروریستی اعلام کرد، در واقع آتش جنگ و تنش را برافروخت و مطابق میل جنگ‌طلبانی مانند جان بولتون عمل کرد.

ترامپ با تصمیماتش راه‌های مذاکره را بسته است

وی در مورد مذاکره با ایران گفت: ترامپ در واقع از مذاکره و تمایل برای مذاکره صحبت می‌کند اما در واقع با تصمیماتش تمام راه‌های دیپلماتیک را بسته است. معتقدم که ترامپ و تصمیماتش اوضاع را به ریخته است. این اتفاقات تنش را بالا برده است و باعث شده شاهد افزایش تنش و درگیری در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: ترامپ می‌گوید به دنبال کاهش حضور ایران در سوریه و منطقه است اما این تصمیمات نه تنها به کاهش حضور ایران در منطقه منجر نمی‌شود بلکه باعث می‌شود حضور ایران در سوریه پررنگ‌تر و پیچیده‌تر شود.

تصمیمات ترامپ موضع تندروها در ایران را تقویت می‌کند

این استاد دانشگاه فنلاند در ادامه اضافه کرد: تصمیمات اخیر ترامپ باعث می‌شود شرایط در ایران هم تغییر کند و این اقدامات موضع تندروها در ایران را تقویت می‌کند و باعث می‌شود راه‌های ارتباط و گفت‌وگو بسته شود.

ترامپ از بیماری بدبینی نسبت به ایران رنج می‌برد

اروپا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد با دیدگاه‌های یک بیمار کنار بیاید یا نه

وی همچنین در مورد عدم مخالفت جدی اروپا با تصمیمات ترامپ گفت: در واقع ترامپ از بیماری بدبینی نسبت به ایران رنج می‌برد. اروپا باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد با دیدگاه‌های چنین بیماری کنار بیاید و خطر رویارویی با این تصمیمات را بپذیرد یا خیر؛ تصمیم سختی خواهد بود.

سیاست خارجه ترامپ کودکانه است

این استاد دانشگاه در ادامه با تمسخر تصمیمات ترامپ در حوره سیاست خارجه گفت: ترامپ با تصمیماتش سیاست خارجی کودکانه‌ای را به نمایش می‌گذارد؛ کودکی که هیچ‌گاه بزرگ نمی‌شود و با گذشت زمان کودکانه بودن تصمیمات خود را بیشتر نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز