خبرگزاری کار ایران

امروز؛

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس سازمان ثبت اسناد دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۳۱

امروز اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس سازمان ثبت اسناد دیدار کردند

به گزارش ایلنا، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دیدار و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار ذبیح‌الله خدائیان ضمن اشاره به طرح کاداستر و لزوم تبیین اهمیت آن بین مردم و مسئولین گفت: طرح کاداستر دارای لایه‌های متعدد اطلاعاتی بوده که برای اجرای آن تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید اطلاعات ملکی خود را برای جانمایی در اختیار سازمان ثبت قرار دهند لیکن بعضی از سازمان‌های دولتی علی رغم تکلیف قانونی مذکور در ماده ۹ قانون جامع حدنگار (کاداستر) با سازمان ثبت همکاری لازم را ندارند که پیگیری موضوع و الزام دستگاه‌های دولتی به انجام وظایف مذکور توسط کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی ضروری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاهش زمین خواری، از بین رفتن فساد، حل مشکل تداخل مرزها، افزایش شفافیت در مالکیت‌های افراد را از مزیت‌های اجرای طرح کاداستر بر شمرد و گفت: اجرای این طرح هزینه بر است و قانونگذار به خوبی بودجه اجرای این طرح را از محل درآمدهای آن پیش بینی کرده و مقرر داشته که صد درصد درآمدهای طرح، صرف اجرای کاداستر شود اما هم اکنون بیش از ۴۰ درصد آن را در اختیار هلال احمر کشور قرار می‌دهند که هیچ‌گونه نقشی در اجرای طرح ندارد و لزوم بازنگری در آن ضروری است.

وی با اعلام اینکه شفاف سازی امور و الکترونیکی شدن فرآیندها از اقدامات مثبتی است که در سازمان ثبت شروع شده، بر ضرورت ادامه و ارتقا این اقدامات تاکید کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته است به روز رسانی پاسخ به استعلامات ثبتی است که از ناحیه مراجع قضائی و اداری از سازمان ثبت صورت می‌گیرد لیکن این امر همکاری مراجع استعلام کننده را نیز می‌طلبد زیرا در آن مراجع زیرساخت‌های لازم جهت استعلام الکترونیکی و دریافت پاسخ فراهم نیست و چنانچه آن مراجع همکاری لازم را به عمل آورند در آینده نزدیک پاسخ به استعلامات به روز خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اشکالات موجود در زمینه ثبت شرکت‌ها در خصوص اعتبارسنجی متقاضیان ثبت شرکت‌ها و نظارت بر آنها ادامه داد: در این خصوص پیش نویس لایحه‌ای تهیه شده است که در صورت موافقت ریاست محترم قوه قضائیه به دولت ارسال خواهد شد و چنانچه آن لایحه در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شود بسیاری از مشکلات موجود در خصوص ثبت شرکت‌ها رفع خواهد شد و امکان اعتبار سنجیمتقاضیان ثبت شرکت‌ها و همچنین نظارت بر فعالیت آنها فراهم می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای پیشبرد اهداف سازمان با مساعدت و همکاری مجلس در اختیار سازمان ثبت قرار گیرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: از دغدغه‌های کمیسیون اصل ۹۰ اجرای طرح کاداستر است که در نظر داریم در بودجه سال آینده به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

همچنین وی اعلام آمادگی کرد که در صورت ارائه لیست سازمان‌های دولتی که با سازمان ثبت در اجرای طرحکاداستر همکاری ندارند پیگیری لازم را به عمل می‌آورند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به تعامل خوب و ارزنده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: رسیدگی به مکاتبات و شکایات این کمیسیون توسط سازمان در سطح مناسب بوده و با سرعت انجام پذیرفته که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به ضرورت تعاملات بین سازمان ثبت و مجلس این ارتباطات را بسیار سازنده خواند و اظهار امیدواری کرد تا تحولات سازمان ثبت بسیار بهتر از گذشته باعث کاهش فساد و حل مشکلات مردم باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز