خبرگزاری کار ایران

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است/ مدیران کشور باید دغدغه مدیریت تنش‌ها را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۹۸۵

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال وارد شدن ایران به یک جنگ نیابتی با آمریکا گفت :هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره هشدار شرکت بیمه نروژی مبنی بر اینکه ایران در تخریب کشتی‌های اماراتی دارد و کشتی‌ها باید حواساشان به این موضوع باشد،‌ گفت: برخی از بازیگران منطقه سعی‌شان بر این است که امنیت شیشه‌ای خلیج فارس را برهم بزنند و منافع خودشان را تقویت کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به عنوان ایران منتظر روشن شدن نتایج تحقیقات هستیم و اعتقادمان بر این است که چنین کارهایی مشکوک است.

وی ادامه داد: کسانی هدف‌شان کشاندن آمریکایی‌ها به منطقه بود و دست اندرکار هستند که جنگی را به راه بینندازند و در حال پیش بردن سیاست‌شان هستند و مجوز حضور نیروهای نظامی خارجی را هم از شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرده‌اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: این تحرکات و رفتارها مشکوک است که معتقدم باید مدیریت شود.

وی درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که برخی‌ها عنوان می‌کنند ایران خود را درگیر جنگ با ایالات متحده نخواهد کرد اما در صورت تحرکات بیشتر از سوی این کشور وارد یک جنگ نیابتی می‌شود، گفت: به هیچ وجه وارد هیچگونه جنگی نخواهیم شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم آغاز جنگ، سیاست جمهوری اسلامی ایران است و لذا در هرجایی هر اقدامی صورت گیرد، حتما جزء سیاست ما نیست. 

وی تاکید کرد: هیچ گروهی نمی‌تواند اعلام کند که از جانب ایران وارد «جنگ نیابتی» شده است.

فلاحت پیشه ادامه داد:همان ‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند سیاست جمهوری اسلامی ایران نه جنگ است و نه مذاکره؛ اما آن‌چیزی که مسئولان ما باید دغدغه داشته باشند مدیریت تنش‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز